FBI-ს გაფრთხილება: მიმდინარე თაღლითური სქემა Deepfake-აუდიოს სამთავრობო პირების იმიტაციისთვის იყენებს
აშშ-ის გამოძიების ფედერალური ბიურო (FBI) მოსახლეობას აფრთხილებს ახალი თაღლითური სქემის შესახებ, რომელშიც თავდამსხმელები AI-გენერირებულ ხმებს (Deepfake) სამთავრობო პირების იმიტაციისთვის იყენებენ.

გაფრთხილება იმ ფონზე ვრცელდება, როდესაც Deepfake-ების გამოყენება რეალურ პირობებში იზრდება.
აშშ-ის გამოძიების ფედერალური ბიურო (FBI) მოსახლეობას აფრთხილებს, გამოიჩინონ სიფრთხილე მიმდინარე მავნე შეტყობინებების კამპანიის მიმართ, რომელიც იყენებს ხელოვნური ინტელექტის მიერ გენერირებულ ხმოვან აუდიოს სამთავრობო პირების იმიტაციისთვის, რათა მიმღებები მოატყუოს და დააკლიკებინოს ბმულებზე, რომლებსაც მათი კომპიუტერების დაინფიცირება შეუძლია.
„2025 წლის აპრილიდან, მავნე აქტორები ახდენენ აშშ-ის მაღალი რანგის ოფიციალური პირების იმიტაციას, რათა სამიზნედ ამოიღონ ინდივიდები, რომელთაგან ბევრი აშშ-ის ფედერალური ან შტატის მთავრობის ამჟამინდელი ან ყოფილი მაღალი თანამდებობის პირია,“ — ნათქვამია ბიუროს ინტერნეტ-დანაშაულების საჩივრების ცენტრის მიერ გასულ ხუთშაბათს გამოქვეყნებულ გაფრთხილებაში.
ფიქრობთ, რომ თქვენ ვერ მოგატყუებენ? კიდევ ერთხელ დაფიქრდით.
კამპანიის შემქმნელები აგზავნიან AI-გენერირებულ ხმოვან შეტყობინებებს — რომლებიც უფრო ცნობილია, როგორც Deepfake-ები — ტექსტურ შეტყობინებებთან ერთად, „ნდობის დამყარების მცდელობით, სანამ პირად ანგარიშებზე წვდომას მოიპოვებენ“, — განაცხადეს FBI-ს წარმომადგენლებმა. Deepfake-ები იყენებენ AI-ს, რათა მოახდინონ კონკრეტული ინდივიდის ხმისა და საუბრის მანერის იმიტაცია. ავთენტურ და სიმულირებულ მოსაუბრეებს შორის განსხვავებები ხშირად შეუმჩნეველია სპეციალური ანალიზის გარეშე.
ეს გაფრთხილება იმ ფონზე ვრცელდება, როდესაც იზრდება ანგარიშები Deepfake-აუდიოსა და ზოგჯერ ვიდეოს გამოყენების შესახებ თაღლითობისა და შპიონაჟის კამპანიებში. გასულ წელს, პაროლების მენეჯერმა LastPass-მა გაავრცელა გაფრთხილება, რომ ის დახვეწილი ფიშინგ-კამპანიის სამიზნე გახდა, რომელიც იყენებდა იმეილის, ტექსტური შეტყობინებებისა და ხმოვანი ზარების კომბინაციას. კამპანიის ერთ-ერთი ნაწილი მოიცავდა LastPass-ის თანამშრომელზე თავდასხმას Deepfake-აუდიო ზარით, რომელიც კომპანიის CEO-ს, კარიმ ტუბას, იმიტაციას ახდენდა.
სხვა ინციდენტში, გასულ წელს, ავტომატური ზარების კამპანია, რომელიც ნიუ-ჰემფშირის დემოკრატებს მოუწოდებდა, არჩევნებში მონაწილეობა არ მიეღოთ, იყენებდა მაშინდელი პრეზიდენტის, ჯო ბაიდენის, ხმის Deepfake-ს.
როგორ დავიცვათ თავი?
ხუთშაბათის გაფრთხილება შეიცავდა ნაბიჯებს, რომლებიც ადამიანებს შეუძლიათ, გადადგან ასეთი ტიპის მავნე შეტყობინებების კამპანიების უკეთ აღმოსაჩენად. ესენია:
-
გადაამოწმეთ იმ პირის ვინაობა, რომელიც გირეკავთ. პასუხის გაცემამდე, გამოიკვლიეთ გამომგზავნის ნომერი, ორგანიზაცია ან/და პირი. შემდეგ, დამოუკიდებლად იპოვეთ ამ პიროვნების ტელეფონის ნომერი და დარეკეთ ავთენტურობის გადასამოწმებლად.
-
ყურადღებით შეისწავლეთ იმეილის მისამართი, შეტყობინების საკონტაქტო ინფორმაცია, URL-ები და მართლწერა.
-
მოძებნეთ მცირე არასრულყოფილებები სურათებსა და ვიდეოებში, როგორიცაა დამახინჯებული ხელები ან ფეხები, არარეალისტური სახის ნაკვთები, არაზუსტი ჩრდილები, ხმოვანი ზარის დაყოვნება და არაბუნებრივი მოძრაობები.
-
ყურადღებით მოუსმინეთ ტონს და სიტყვების არჩევანს, რათა განასხვავოთ ლეგიტიმური სატელეფონო ზარი ცნობილი კონტაქტისგან და AI-გენერირებული ხმის კლონირება.
AI-გენერირებული კონტენტი იმ დონეზე განვითარდა, რომ მისი იდენტიფიცირება ხშირად რთულია. როდესაც ეჭვი გეპარებათ ვინმეს ავთენტურობაში, დაუკავშირდით თქვენს შესაბამის უსაფრთხოების სამსახურს ან FBI-ს დახმარებისთვის.
ეს რჩევები სასარგებლოა, მაგრამ არ ითვალისწინებს ზოგიერთ გამოწვევას, რომელსაც ასეთი თაღლითობის სამიზნეები აწყდებიან. ხშირად, გამომგზავნები ქმნიან გადაუდებლობის განცდას და აცხადებენ, რომ რაღაც საგანგებო სიტუაციაა, რომელიც დაუყოვნებლივ რეაგირებას მოითხოვს.
საბოლოო ჯამში, ამ ტიპის თაღლითობისგან თავის დასაცავად „ჯადოსნური ტყვია“ არ არსებობს. იმის აღიარება, რომ არავინ არის დაზღვეული მოტყუებისგან, მათგან თავდაცვის გასაღებია.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






