Google-ის ინსტრუმენტი ტექ-კომპანიის CEO-ს საეჭვო წარსულის ძიებიდან წასაშლელად ბოროტად გამოიყენეს

Google-ის საძიებო ინსტრუმენტში არსებული ხარვეზი ბოროტად გამოიყენეს, რათა ტექ-კომპანიის CEO-ს, მორი ბლექმენის, შესახებ არასახარბიელო სტატიები Google-ის ძიებიდან გაექროთ. Freedom of the Press Foundation-მა გამოძიება ჩაატარა.

Google-ის ინსტრუმენტი ტექ-კომპანიის CEO-ს საეჭვო წარსულის ძიებიდან წასაშლელად ბოროტად გამოიყენეს

Google-მა გამოასწორა ხარვეზი, რომელიც, მისი თქმით, „ვებსაიტების მცირე ნაწილს“ შეეხო.

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

Google-ს უყვარს თქმა, რომ მისი მისია „მსოფლიოს ინფორმაციის ორგანიზებაა“, მაგრამ ვინ წყვეტს, რომელი ინფორმაციაა ორგანიზების ღირსი? სან-ფრანცისკოს ტექ-კომპანიის CEO უკვე რამდენიმე წელია, ცდილობს, საკუთარი თავის შესახებ არასახარბიელო ინფორმაცია Google-ის საძიებო ინდექსიდან ამოიღოს. არაკომერციული ორგანიზაცია Freedom of the Press Foundation-ის (FPF) თანახმად, ის ამას კვლავ აგრძელებს. სულ ცოტა ხნის წინ, უცნობმა პირმა Google-ის საძიებო ინსტრუმენტში არსებული ხარვეზი გამოიყენა არასასურველი სტატიების წასაშლელად.

საგა 2023 წელს დაიწყო, როდესაც დამოუკიდებელმა ჟურნალისტმა, ჯეკ პოულსონმა, მორი ბლექმენის 2021 წელს ოჯახური ძალადობისთვის დაკავების შესახებ დაწერა. ბლექმენმა, რომელიც მაშინ სათვალთვალო ტექნოლოგიების ფირმა Premise Data Corp.-ის CEO იყო, მისი იურიდიული პრობლემების გამოქვეყნება გააპროტესტა.

ბლექმენს წარსულშიც გამოუყენებია ისეთი ინსტრუმენტები, როგორიცაა DMCA-ს საფუძველზე მოხსნის მოთხოვნები და სასამართლო სარჩელები, რათა რეპორტაჟები ჩაეხშო. ივნისში, პოულსონი დაუკავშირდა Freedom of the Press Foundation-ს და შეატყობინა, რომ სტატია Google-ის საძიებო შედეგებიდან იდუმალებით გაქრა.

ფონდმა დაუყოვნებლივ დაიწყო გამოძიება, რამაც ისინი Google-ის ნაკლებად ცნობილ საძიებო ფუნქციამდე, „მოძველებული კონტენტის განახლება“ (Refresh Outdated Content), მიიყვანა. Google-მა ეს ინსტრუმენტი მომხმარებლებისთვის შექმნა, რათა შეატყობინონ ბმულების შესახებ, რომელთა კონტენტიც აღარ არის ზუსტი ან შეცდომის გვერდებზე გადადის. თუმცა, Freedom of the Press Foundation-ი ახლა აცხადებს, რომ ხარვეზმა უცნობ პირს საშუალება მისცა, ბლექმენის დაკავების შესახებ ხსენებები ინტერნეტიდან წაეშალა.

როგორ მუშაობდა ხარვეზი?

გამოძიებისას, FPF-მა აღმოაჩინა, რომ Google-ის ინსტრუმენტში არსებული ხარვეზი ინფორმაციის საძიებო შედეგებიდან დასათრგუნად იდეალური გზა იყო. URL-ის შეყვანისას, ინსტრუმენტი მომხმარებლებს საშუალებას აძლევდა, შეეცვალათ URL-ის „სლაგში“ ასოების რეგისტრი. ფონდის სტატიის სათაური იყო „Anatomy of a censorship campaign...“, მაგრამ Google-ის ინსტრუმენტში შესულ მოთხოვნებში ეწერა ისეთი ვარიაციები, როგორიცაა „AnAtomy“ და „censorSHip“.

ვინაიდან „მოძველებული კონტენტის განახლების“ ინსტრუმენტი, როგორც ჩანს, რეგისტრის მიმართ უგრძნობი იყო, საძიებო რობოტი ამოწმებდა URL-ს, იღებდა 404 შეცდომას და შემდეგ დეინდექსირებას უკეთებდა სწორ, მოქმედ URL-ს. გამომძიებლებმა დაადგინეს, რომ ეს მეთოდი 2025 წლის მაისსა და ივნისს შორის ათობით ჯერ იქნა გამოყენებული.

ირონიულია, რომ Premise-იდან წასვლის შემდეგ, ბლექმენი ონლაინ-რეპუტაციის მართვის ფირმის, The Transparency Company-ს, CEO-ს პოზიციაზე აღმოჩნდა.

თუ ახლა Freedom of the Press Foundation-ის სტატიას ან პოულსონის რეპორტაჟს მოძებნით, ის Google-ის საძიებო შედეგებში ჩვეულებრივად უნდა გამოჩნდეს. FPF-ი დაუკავშირდა Google-ს პრობლემის შესახებ და კომპანიამ ხარვეზი დაადასტურა. მან ის უჩვეულო სისწრაფით გამოასწორა და ფონდს განუცხადა, რომ ხარვეზი „ვებსაიტების ძალიან მცირე ნაწილს“ შეეხო.

გაურკვეველია, იცოდა თუ არა Google-მა ხარვეზის შესახებ მანამდე. „მოძველებული კონტენტის განახლების“ ინსტრუმენტი არ აფიქსირებს, ვინ აგზავნის მოთხოვნებს, მაგრამ ვინც არ უნდა იდგეს ამ დეზინფორმაციის კამპანიის უკან, მას, ალბათ, „სტრეიზანდის ეფექტის“ შესახებ უნდა წაეკითხა.

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0