EPA გეგმავს, უგულებელყოს მეცნიერება და შეწყვიტოს სათბურის გაზების რეგულირება
ტრამპის ადმინისტრაციის გარემოს დაცვის სააგენტომ (EPA) წარმოადგინა გეგმა, რომელიც გააუქმებს 2009 წლის დეკლარაციას სათბურის გაზების საშიშროების შესახებ. ეს ნაბიჯი, ფაქტობრივად, შეწყვეტს ემისიების რეგულირებას აშშ-ში.

აშშ-ის ისტორიაში „უდიდესი დერეგულაციური ქმედება“ ერთ-ერთი ყველაზე არაჯანსაღი იქნება.
ტრამპის ადმინისტრაციამ წარმოადგინა წინადადება, შეზღუდოს მთავრობის უნარი, დაარეგულიროს სათბურის გაზები, იმ წესების გაუქმებით, რომლებიც აკონტროლებს ემისიებს წიაღისეული საწვავის მოპოვებიდან, ელექტროსადგურებიდან და ავტომობილებიდან.
„ამ წინადადებით, ტრამპის EPA გვთავაზობს, დაასრულოს 16-წლიანი გაურკვევლობა ავტომწარმოებლებისა და ამერიკელი მომხმარებლებისთვის,“ — განაცხადა ზელდინმა.
დღის დასაწყისში, ზელდინმა კონსერვატიულ პოდკასტ „Ruthless“-ში განაცხადა, რომ ეს გაუქმება იქნება „უდიდესი დერეგულაციური ქმედება ამერიკის ისტორიაში“, რომელიც „მახვილს ჩასცემს კლიმატის ცვლილების რელიგიის გულში“.
ეს ნაბიჯი ტრამპის ადმინისტრაციის მიერ გარემოსდაცვითი სტანდარტების შესუსტების უახლესი მცდელობაა, რომელსაც ის ეკონომიკური ზრდისა და მომხმარებლის არჩევანის საწინააღმდეგოდ მიიჩნევს. იანვარში თანამდებობაზე დაბრუნების შემდეგ, პრეზიდენტმა დონალდ ტრამპმა მეორედ გაიყვანა აშშ პარიზის შეთანხმებიდან, შეაჩერა მეთანის გაჟონვის დეტექცია და შეამცირა ელექტრომობილების სტიმულები.
იურიდიული საფუძველი
ე.წ. „საფრთხის შემცველად ცნობის“ დეკლარაცია, რომლის გაუქმებასაც EPA გვთავაზობს, წარმოადგენს მთავრობის უფლებამოსილების იურიდიულ საფუძველს, დააწესოს ლიმიტები გარკვეულ ემისიებზე, რომლებიც, მეცნიერების თქმით, პასუხისმგებელია კლიმატის ცვლილებასა და ჯანმრთელობის პრობლემებზე.
ის მომდინარეობს 2007 წლის უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილებიდან, რომელმაც სათბურის გაზები „ჰაერის დამაბინძურებლებად“ დაასახელა და EPA-ს მათი რეგულირების მანდატი „სუფთა ჰაერის აქტის“ ფარგლებში მისცა.
ამ წესის გაუქმება ავტომატურად შეასუსტებს სათბურის გაზების ემისიების სტანდარტებს ავტომობილებისა და მძიმე ტვირთამწეობის მანქანებისთვის. ისეთი მწარმოებლები, როგორიცაა Daimler-ი და Volvo Cars-ი, წარსულში ეწინააღმდეგებოდნენ EPA-ს მცდელობებს, გაემკაცრებინათ ემისიების სტანდარტები.
თუმცა, კეტრინ გარსიამ, Sierra Club-ის კამპანიის, „სუფთა ტრანსპორტი ყველასთვის“, დირექტორმა, განაცხადა, რომ ეს გადაწყვეტილება „კატასტროფული იქნება ტოქსიკური სატვირთო მანქანების დაბინძურების შესამცირებლად, განსაკუთრებით იმ თემებში, რომლებიც არაპროპორციულად ზარალდებიან დიზელის გამონაბოლქვით“.
ენერგეტიკის ექსპერტებმა განაცხადეს, რომ ამ ნაბიჯმა, შესაძლოა, ასევე შეაფერხოს პროგრესი სუფთა ენერგიის წყაროების, როგორიცაა ბირთვული ენერგია, განვითარებაში.
„ბირთვული ენერგიის ორპარტიული მხარდაჭერა, დიდწილად, ეფუძნება იმ ფაქტს, რომ მას ნახშირბადის ემისიები არ აქვს,“ — ამბობს კენ ირვინი, Sidley Austin-ის გლობალური ენერგეტიკისა და ინფრასტრუქტურის პრაქტიკის პარტნიორი. „თუ ნახშირბადი ადამიანის კეთილდღეობისთვის საშიშროებად აღარ ჩაითვლება, ამან, შესაძლოა, ბირთვული ენერგიის იმპულსი შეასუსტოს.“
EPA-ს შემოთავაზებული წესი გაივლის საჯარო კომენტარების პერიოდსა და უწყებათაშორის განხილვას. სავარაუდოდ, ის გარემოსდამცველი აქტივისტების მხრიდან იურიდიულ დავებს წააწყდება.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






