GPU-სტარტაპის მიერ შერჩეული Path tracing-ტესტი Nvidia RTX 5090-ზე 13-ჯერ უკეთეს შედეგს აჩვენებს — Bolt Graphics-ის Zeus 4c შთამბეჭდავია, მაგრამ წარმადობის მთავარი კითხვები რჩება
GPU-სტარტაპმა Bolt Graphics-მა გამოაქვეყნა ბენჩმარკი, რომლის მიხედვითაც, მისი Zeus 4c GPU სხივების ტრასირებაში Nvidia RTX 5090-ზე 13-ჯერ სწრაფია. თუმცა, ანალიზი აჩვენებს, რომ ეს ტესტი „ხელით შერჩეულია“ და არ ასახავს რეალურ სათამაშო წარმადობას, სადაც ბარათს, სავარაუდოდ, სერიოზული ნაკლოვანებები ექნება.

სხივების ტრასირება (Ray tracing) ყველაფერი არ არის.
როდესაც Bolt Graphics-მა ამ წლის დასაწყისში თავისი Zeus GPU პლატფორმა ოფიციალურად დააანონსა, კომპანიამ მოკლედ განაცხადა, რომ მისი მომავალი ფლაგმანური გრაფიკული პროცესორი სხივების ტრასირების სამუშაოებში Nvidia-ს GeForce RTX 5090-ზე დაახლოებით 10-ჯერ სწრაფი შეიძლება იყოს. მაგრამ სტარტაპს აქამდე რეალური ბენჩმარკის შედეგები არასდროს უჩვენებია. ცოტა ხნის წინ, კომპანიამ ჩუმად დაამატა გრაფიკი, რომელიც Zeus GPU-ების შედარებით სხივების ტრასირების წარმადობას, არსებულ გრაფიკულ ბარათებთან შედარებით, აჩვენებს, რაც საკმაოდ შთამბეჭდავად გამოიყურება. თუმცა, ამ სიმულირებული ტესტის შედეგების შესახებ რამდენიმე რამ უნდა აღინიშნოს.
გრაფიკი, რომელსაც Bolt Graphics-ი აჩვენებს, არის სხივ-სამკუთხედის გადაკვეთის ბიუჯეტი. ეს გამოხატავს, თუ რა რაოდენობის „სუფთა“ სხივების ტრასირების სამუშაოს შესრულება შეუძლია GPU-ს, 120 კადრი/წამში (FPS) კადრების სიხშირის შენარჩუნებით, 3840x2160 რეზოლუციაზე.
Bolt-ის შიდა სიმულაციების თანახმად, მისი მომავალი, ოთხჩიპლეტიანი Zeus 4c (რომელიც გრაფიკული ბარათი არ არის, არამედ სერვერია) Nvidia-ს არსებულ ფლაგმანურ GeForce RTX 5090-ზე 13-ჯერ სწრაფი უნდა იყოს, მაშინ, როცა ერთჩიპლეტიანი Zeus 1c (რომელიც ბარათია) Nvidia-ს ტოპ-შეთავაზებაზე 3.25-ჯერ სწრაფი უნდა იყოს.
რას ნიშნავს ეს რეალური თამაშებისთვის?
როგორც წესი, სინთეზურ ტესტებში სამუშაო დატვირთვა კონტროლირებადია. ეს ტესტი, თუმცა, ქმნის სუფთა, მაღალ რიცხვს, რომელიც ასახავს GPU-ს „სუფთა“ გადაკვეთის გამტარუნარიანობას იდეალურ პირობებში, რაც საკმარისია, თუ მხოლოდ GPU-ს თეორიული ლიმიტების გაგება გვსურს ამ კონკრეტულ სამუშაო დატვირთვაში.
რეალურ სათამაშო ძრავში, ამ რიცხვზე მრავალი ცვლადი მოქმედებს. შედეგად, პრაქტიკული სხივ-სამკუთხედის მაჩვენებელი თამაშებში უფრო დაბალია, ვიდრე სინთეზურ ბენჩმარკებში და შეიძლება, მნიშვნელოვნად მერყეობდეს.
რაც შეეხება რეალურ წარმადობას რეალურ თამაშებში, ეს მრავალ ფაქტორზეა დამოკიდებული, როგორიცაა შეიდერისა და მეხსიერების წარმადობა. Bolt-ის Zeus 1c-ს შეიდერული წარმადობა 10 FP32 TFLOPS-ია, Zeus 2c-ს კი — 20 FP32 TFLOPS, რაც დრამატულად დაბალია GeForce RTX 5090-ის მიერ შემოთავაზებულ 105 FP32 TFLOPS-თან შედარებით.
რაც შეეხება მეხსიერებას, Bolt-ის Zeus 2c-ს შეუძლია, 128 GB LPDDR5X მეხსიერება ატაროს, რაც მნიშვნელოვნად მეტია GeForce RTX 5090-ის 32 GB GDDR7 მეხსიერებაზე. მაგრამ, მეორე მხრივ, Nvidia-ს გრაფიკული დაფა 1.8 ტბ/წმ მეხსიერების გამტარუნარიანობით გამოირჩევა, მაშინ, როცა Bolt-ის Zeus 2c-ს მხოლოდ 725 გბ/წმ-ის შეთავაზება შეუძლია.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






