Tesla-მ Autopilot-ის გამო გაუფრთხილებლობით სიცოცხლის მოსპობის საქმე წააგო — ვერდიქტი $329 მილიონია
ისტორიულ ვერდიქტში, მაიამის ნაფიცმა მსაჯულებმა Tesla ნაწილობრივ პასუხისმგებლად ცნეს 2019 წელს მომხდარ ფატალურ ავარიაში, რომელშიც Autopilot-ის სისტემა იყო ჩართული. კომპანიას 329 მილიონი დოლარის გადახდა დაეკისრა.

ნაფიცმა მსაჯულებმა განაცხადეს, რომ Tesla-მ მოსარჩელეებს 200 მილიონი დოლარის სადამსჯელო ზიანის ანაზღაურება უნდა გადაუხადოს.
დღეს, მაიამის ფედერალურ სასამართლოში, Tesla ნაწილობრივ პასუხისმგებლად ცნეს გაუფრთხილებლობით სიცოცხლის მოსპობის სარჩელში. ეს პირველი შემთხვევაა, როდესაც ნაფიცმა მსაჯულებმა ავტომწარმოებელი კომპანიის წინააღმდეგ ვერდიქტი გამოიტანეს საქმეში, რომელიც მის Autopilot-ის მძღოლის დამხმარე სისტემას ეხება — წინა საქმეები ან შეწყდა, ან მორიგებით დასრულდა.
2019 წელს, ჯორჯ მაკგი თავის Tesla Model S-ს Autopilot-ის გამოყენებით მართავდა, როდესაც მან „გაჩერდი“ ნიშანი დააიგნორა, გზაჯვარედინი 100 კმ/სთ სიჩქარით გადაკვეთა და გზის პირას ვარსკვლავების საყურებლად გაჩერებულ ორ ადამიანს დაეჯახა. ნაიბელ ბენავიდესი დაიღუპა, მისმა პარტნიორმა, დილონ ანგულომ, კი თავის მძიმე ტრავმა მიიღო.
მიუხედავად იმისა, რომ Tesla აცხადებდა, რომ პასუხისმგებლობა მხოლოდ მაკგის, როგორც მძღოლს, ეკისრებოდა, მაკგიმ სასამართლოს განუცხადა, რომ ფიქრობდა, Autopilot-ი „დამეხმარებოდა, თუ რამე შემეშლებოდა ან რამეს გამოვტოვებდი“ — აღქმა, რომლის ჩამოყალიბებასაც Tesla-მ და მისმა CEO-მ, ილონ მასკმა, დიდად შეუწყვეს ხელი შეცდომაში შემყვანი სტატისტიკით, რომელიც ბრენდის გაცილებით უსაფრთხო იმიჯს ქმნიდა.
ნაფიცმა მსაჯულებმა მოისმინეს ექსპერტების ჩვენებები Tesla-ს მიდგომის შესახებ ადამიანი-მანქანის ინტერფეისებისა და მძღოლის მონიტორინგის მიმართ, შემდეგ კი დაადგინეს, რომ მიუხედავად იმისა, რომ მაკგი ავარიაზე ორი მესამედით იყო პასუხისმგებელი, Tesla-საც ეკისრებოდა პასუხისმგებლობის ერთი მესამედი ისეთი ავტომობილის გაყიდვისთვის, „რომელსაც ჰქონდა დეფექტი, რაც ზიანის იურიდიული მიზეზი გახდა“. ნაფიცმა მსაჯულებმა მოსარჩელეებს 129 მილიონი დოლარი კომპენსატორული ზიანის ასანაზღაურებლად და დამატებით 200 მილიონი დოლარი სადამსჯელო ზიანის ასანაზღაურებლად მიანიჭეს.
მხარეთა რეაქციები
„Tesla-მ Autopilot-ი მხოლოდ კონტროლირებადი წვდომის მაგისტრალებისთვის შექმნა, მაგრამ განზრახ არ შეზღუდა მძღოლები მისი სხვაგან გამოყენებისგან, იმ ფონზე, როდესაც ილონ მასკი მსოფლიოს ეუბნებოდა, რომ Autopilot-ი ადამიანებზე უკეთ მართავდა,“ — განაცხადა ბრეტ შრაიბერმა, მოსარჩელეთა მთავარმა ადვოკატმა. „Tesla-ს ტყუილებმა ჩვენი გზები მისი ფუნდამენტურად ხარვეზიანი ტექნოლოგიის სატესტო პოლიგონებად აქცია. დღევანდელი ვერდიქტი სამართლიანობაა.“
Tesla-ს წარმომადგენელმა Ars-ს შემდეგი განცხადება გამოუგზავნა:
„დღევანდელი ვერდიქტი არასწორია და მხოლოდ აფერხებს ავტომობილების უსაფრთხოებას... ჩვენ ვგეგმავთ მის გასაჩივრებას. მიუხედავად იმისა, რომ ამ ნაფიცმა მსაჯულებმა დაადგინეს, რომ მძღოლი უდიდესწილად იყო პასუხისმგებელი ამ ტრაგიკულ ავარიაზე 2019 წელს, მტკიცებულებები ყოველთვის აჩვენებდა, რომ ეს მძღოლი ერთადერთი დამნაშავე იყო, რადგან ის სიჩქარეს აჭარბებდა, ფეხი ამაჩქარებელზე ედგა — რაც Autopilot-ს თიშავდა — და დავარდნილ ტელეფონს ეძებდა, გზას კი არ უყურებდა. ცხადია, არცერთი მანქანა 2019 წელს, და არც დღეს, ამ ავარიას თავიდან ვერ აიცილებდა. ეს არასდროს ეხებოდა Autopilot-ს; ეს იყო მოსარჩელეთა ადვოკატების მიერ შეთხზული ფიქცია.“
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






