ტრამპის სავაჭრო და გარემოსდაცვითი პოლიტიკა ავტომწარმოებლებისთვის კატასტროფაა
ავტოინდუსტრიაში „ცუდი ქარი ქრის“ — Rivian-მა და Lucid-მა ცუდი კვარტალური შედეგები გამოაქვეყნეს, GM-მა და Ford-მა კი მილიარდობით დოლარის ზარალი იწინასწარმეტყველეს. ანალიტიკოსები ამაში ტრამპის ადმინისტრაციის მიერ EV-სტიმულების გაუქმებასა და სავაჭრო ტარიფების დაწესებას ადანაშაულებენ.

კლებადი საოპერაციო მარჟები, გადახედილი გაყიდვების შეფასებები და შემცირებული პროგნოზები.
ავტოინდუსტრიაში ცუდი ქარი ქრის. გუშინ, ბაზრის დახურვის შემდეგ, Rivian-მა 2025 წლის მეორე კვარტლის შედეგები გამოაქვეყნა და ისინი არც ისე კარგი იყო. წინა ორი კვარტლისგან განსხვავებით, Rivian-მა საერთო მოგება ვერ მიიღო და ვარაუდობს, რომ წელს მოსალოდნელზე დიდი ზარალი ექნება. ერთი დღით ადრე, Lucid-ის ჯერი იყო: საუდის არაბეთის მიერ მხარდაჭერილმა EV-სტარტაპმაც ვერ გაამართლა ანალიტიკოსების მოლოდინი და აცხადებს, რომ წელს თავდაპირველად დაგეგმილზე ნაკლებ მანქანას აწარმოებს.
ორივე შემთხვევაში, ამ არადამაკმაყოფილებელი შედეგების მიზეზები ერთნაირი იყო: აშშ-ის მთავრობის პოლიტიკა. იანვარში თანამდებობაზე მოსვლის შემდეგ, პრეზიდენტი ტრამპი და რესპუბლიკური პარტია აქტიურად მუშაობენ გარემოსდაცვითი რეგულაციების გაუქმებასა და EV-ების ათვისების წამახალისებელი პოლიტიკის შეცვლაზე, ასევე, ირაციონალური და ძვირადღირებული ტარიფების დაწესებით გლობალური სავაჭრო ომის გაღვივებაზე.
სექტემბრის ბოლოს, IRS-ის სუფთა ავტომობილის საგადასახადო კრედიტი, რომელიც ახალი EV-ს შეძენისას $7,500-მდე შეღავათს ითვალისწინებს, უქმდება. მილიარდობით დოლარის უკვე გამოყოფილი დაფინანსება უკან იქნა წაღებული, რათა შტატებს ხელი შეეშალოთ მაღალსიჩქარიანი დამტენების ქსელის დაფინანსებაში. ავტომწარმოებლები კი აღარ ჯარიმდებიან ავტოპარკის საწვავის ეფექტიანობის მიზნების დარღვევისთვის.
მაგრამ ტრამპის პოლიტიკის ბევრი ცვლილება ავტოინდუსტრიის დანარჩენ ნაწილზეც მოქმედებს. ეს განსაკუთრებით ეხება მუდმივად ცვალებად სატარიფო ლანდშაფტს. ათწლეულების განმავლობაში კანადასა და მექსიკასთან თავისუფალი ვაჭრობის წყალობით, ავტომობილების წარმოება მთელ ჩრდილოეთ ამერიკაში გავრცელდა. ახლა კი, ეს ყველაფერი ახალ საიმპორტო ტარიფებს ექვემდებარება, რაც ადგილობრივად წარმოებული ავტომობილების ღირებულებასაც კი ზრდის.
გავლენა ინდუსტრიაზე
-
General Motors-მა ტრამპის ტარიფები დაადანაშაულა მეორე კვარტალში $1.1 მილიარდის და წლის ბოლომდე $5 მილიარდამდე ზარალში.
-
Ford-მა განაცხადა, რომ ტარიფები, შესაძლოა, წელს $2 მილიარდამდე დაუჯდეს, მიუხედავად იმისა, რომ ის აშშ-ში ნებისმიერ სხვა ავტომწარმოებელზე მეტ ავტომობილს აწარმოებს.
-
Stellantis-მა, რომელიც Jeep-ისა და Ram-ის ბრენდებს ფლობს, განაცხადა, რომ წელს ტარიფების გამო უკვე $2.7 მილიარდი დაკარგა.
-
Mercedes-მა ინვესტორები გააფრთხილა, რომ წელს ნაკლებს ელოდონ და აცხადებს, რომ აშშ კომპანიისთვის ნაკლებად მნიშვნელოვანი ბაზარი გახდება, რის კომპენსირებასაც ჩინეთში ზრდით გეგმავს.
-
Volkswagen Group-მა განაცხადა, რომ ტარიფები წელს უკვე $1.5 მილიარდი დაუჯდა და წლის დანარჩენი პერიოდისთვის პროგნოზებიც შეამცირა.
-
მიუხედავად იმისა, რომ Porsche-მ სულ რაღაც ერთი კვირის წინ ჩრდილოეთ ამერიკაში რეკორდული მიწოდების შესახებ გამოაცხადა, მისი საოპერაციო მოგება ერთი წლის წინანდელის მესამედი იყო. „აშშ-ში, საიმპორტო ტარიფები ასევე უზარმაზარ ზეწოლას ახდენს ჩვენს ბიზნესზე,“ — განაცხადა Porsche-სა და VW Group-ის CEO-მ, ოლივერ ბლუმემ.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






