F1 ბრიტანეთში: საშინელი ინგლისური ამინდი სანახაობრივი რბოლის საწინდარია

წვიმიანმა და ქაოსურმა ბრიტანეთის დიდმა პრიზმა გულშემატკივრებს დაუვიწყარი სანახაობა შესთავაზა. Lando Norris-მა სილვერსტოუნზე გაიმარჯვა, მას შემდეგ, რაც მის თანაგუნდელ Oscar Piastri-ს საკამათო ჯარიმა დააკისრეს. დღის გმირი კი Nico Hulkenberg-ი გახდა, რომელმაც კარიერაში პირველი პოდიუმი 239-ე რბოლაში მოიპოვა.

F1 ბრიტანეთში: საშინელი ინგლისური ამინდი სანახაობრივი რბოლის საწინდარია

F1 ბრიტანეთში: საშინელი ინგლისური ამინდი სანახაობრივი რბოლის საწინდარია 

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

იქნებ Bernie Ecclestone-ი მართალი იყო, როცა სარბოლო ტრასების წყლის საფრქვევებით აღჭურვას ითხოვდა. სიცხის ტალღამ, რომელიც ევროპის დიდ ნაწილს აწუხებდა, გადაიარა. Le Mans-ის, Nürburgring-ისა და Spa-Francorchamps-ის 24-საათიან რბოლებზე, რომლებიც ივნისში უჩვეულოდ, მიყოლებით გაიმართა, წვიმის წვეთიც არ მოსულა. ანალოგიურად, გასულ შაბათ-კვირას ავსტრიის დიდი პრიზი მცხუნვარე მზის ქვეშ ჩატარდა. სილვერსტოუნზე შეკრებილ უზარმაზარ აუდიტორიას კი ასე არ გაუმართლა და საწვიმრები ნამდვილად დასჭირდა. სამაგიეროდ, წვიმამ მოვლენები ნამდვილად საინტერესო გახადა. 

ბევრი ბრიტანული სარბოლო ტრასის მსგავსად, სილვერსტოუნი მეორე მსოფლიო ომის დროინდელი ყოფილი ავიაბაზაა. თავდაპირველად Wellington-ის ბომბდამშენების სამფლობელო, ის ქარისთვის ძალიან ღიაა, რომელიც ვარჯიშებისა და კვალიფიკაციის დროს დროდადრო ძლიერდებოდა და პილოტებს ცხოვრებას ურთულებდა. Lewis Hamilton-მა ადგილობრივი გულშემატკივარი პირველ თავისუფალ პრაქტიკაზე (FP1) საუკეთესო დროის ჩვენებით გაახარა. Hamilton-ი მთელი სეზონის განმავლობაში ცდილობდა, თავის ახალ Ferrari-ს შეგუებოდა, მაგრამ სილვერსტოუნზე ის ბევრად კომფორტულად გამოიყურებოდა და FP2-ზე თანაგუნდელ Charles Leclerc-ს წამის მეათედზე ნაკლებით ჩამორჩა, თუმცა ვერცერთი მათგანი სისწრაფით McLaren-ის Lando Norris-ს ვერ შეედრებოდა. 

შაბათს სათავეში Red Bull-ის Max Verstappen-ი მოექცა, რომელმაც პოულ-პოზიცია McLaren-ის პილოტებს, Oscar Piastri-სა და Norris-ს, წამის მეათედით წაართვა. George Russell-ის Mercedes-ი გრილ ამინდში კონკურენტუნარიანი იყო და სტარტზე მეოთხე ადგილი დაიკავა, wyprzedzając Ferrari-ს პილოტებს, Hamilton-სა და Leclerc-ს. Mercedes-ის ახალბედა, Kimi Antonelli-მ, მეშვიდე დრო აჩვენა, მაგრამ ავსტრიაში მიღებული ჯარიმის გამო სტარტი მე-10 პოზიციიდან დაიწყო. Haas-ის ახალბედა Oliver Bearman-მა მერვე დრო დააფიქსირა, თუმცა შაბათის ბოლო პრაქტიკაზე წითელი დროშის იგნორირებისთვის 10-ადგილიანი ჯარიმა მიიღო. საბოლოოდ, სტარტზე მეშვიდე ადგილი Aston Martin-ის Fernando Alonso-მ დაიკავა, მას კი Pierre Gasly (Alpine), Carlos Sainz (Williams) და Antonelli მოჰყვნენ. 

რბოლის დღე წვიმიანი გამოდგა. F1-ის რბოლის წინ ძლიერმა წვიმამ ყველა აიძულა, ფორმირების წრეზე საშუალედო (intermediate) საბურავებით გასვლა გადაეწყვიტა, თუმცა ტრასის ზოგიერთი მონაკვეთი საკმარისად მშრალი იყო იმისთვის, რომ Russell-ს, Leclerc-ს, Antonelli-ს, Bearman-სა და Isack Hadjar-ს (Racing Bull) ფორმირების წრის ბოლოს სლიკებისთვის პიტ-ლეინში შეეხვიათ. ეს მცდარი რისკი აღმოჩნდაბოლო მოსახვევები სლიკებისთვის ზედმეტად სველი იყო. 

წინა ხაზზე Verstappen-მაც არასწორი ფსონი გააკეთა, როცა მშრალი ამინდისთვის განკუთვნილი, დაბალი მიმჭერი ძალის მქონე პარამეტრები აირჩია. პირველი წრეები ვირტუალური უსაფრთხოების მანქანის პერიოდებით შეწყდა. Verstappen-ს ჯერ Piastri-მ გაასწრო, შემდეგ კი, წვიმის დაბრუნებასთან ერთად, Norris-მაც. Verstappen-ი აშკარად ცუდ დღეში იყო და ტრასიდანაც გადავიდა, რასაც ადგილობრივი გულშემატკივარი ოვაციებით შეხვდა. თუმცა Red Bull-მა პიტ-სტოპზე Norris-ს მაინც გაუსწრო, რადგან McLaren-ი იძულებული გახდა, პიტ-სტოპზე მანქანები ერთმანეთის მიყოლებით შეეყვანა (double-stack), რამაც Norris-ს ერთი-ორი წამი დააკარგვინა. 

F1-ის რბოლების წვიმაში ჩატარების მთავარი პრობლემა ცუდი ხილვადობაა. მანქანების აეროდინამიკა უკანა დიფუზორებიდან წყლის უზარმაზარმამლის კუდებსაფრქვევს. მე-14 წრეზე სრული უსაფრთხოების მანქანის რეჟიმი გამოცხადდა. 

რბოლა დაახლოებით ერთი წრით განახლდა, სანამ Hadjar-ი მძიმე ავარიაში არ მოყვა. მან ვერ დაინახა მის წინ მიმავალი Mercedes-ი და Antonelli-ს შეეჯახა. ამ უსაფრთხოების მანქანის პერიოდის დასრულებისას Piastri-ს მიერ არასწორად გათვლილმა დამუხრუჭებამ Verstappen-ს საშუალება მისცა, მწვანე დროშის აღმართვამდე გასწრებოდაჩვეულებრივ, ამისთვის გასწრებაში მყოფ პილოტს აჯარიმებენ, მაგრამ ამ შემთხვევაში მსაჯებმა 10-წამიანი ჯარიმით Piastri დასაჯეს. იმის გათვალისწინებით, რომ მისი თანაგუნდელი Norris-ი სულ რამდენიმე წამით უკან იყო, ამან ავსტრალიელს გამარჯვება წაართვა და ის მეორე McLaren-ს გადასცა. 

Verstappen-ი, მსაჯების მსგავსად, ფიქრობდა, რომ Piastri უსაფრთხოების მანქანის უკან თამაშობდა, რამაც ნიდერლანდელი პილოტი აშკარად წონასწორობიდან გამოიყვანა და, როგორც რამდენიმე კვირის წინ ესპანეთში, შეცდომა დააშვებინა. მოქმედი მსოფლიო ჩემპიონი მე-10 პოზიციამდე დაეშვა, თუმცა ბოლოს მე-5 ადგილზე გასვლა მოახერხა. 

რბოლის მეორე ნახევარში სხვადასხვა პილოტმა სლიკებზე გარისკა. Fernando Alonso-მ ეს პირველმა, 38-ე წრეზე გააკეთა, მას George Russell-ი მიჰყვა. რამდენიმე წრით დალოდება უფრო გონივრული აღმოჩნდა. 

Norris-მა თავისი მრავალრიცხოვანი გულშემატკივარი Piastri-ს წინ გამარჯვებით გაახარა. მან თანაგუნდელს ადვილად გაასწრო, როცა ავსტრალიელს ჯარიმის მოხდის მიზნით პიტ-სტოპზე საბურავების შეცვლამდე გააჩერეს. ამან მათ შორის ჩემპიონატში სხვაობა მხოლოდ რვა ქულამდე შეამცირა. 

დამსახურებული და დიდი ხნის ნანატრი 

წარმოუდგენელია, პადოკში ვინმეს არ გახარებოდა, რომ Nico Hulkenberg-მა საბოლოოდ პოდიუმი მოიპოვა. 

მაგრამ ყველაზე ფართო ღიმილი, უდავოდ, მესამე ადგილზე გასულ პილოტს ეკუთვნოდა. Sauber-ის Nico Hulkenberg-მა ჯერ Lance Stroll-ს გაასწრო, შემდეგ კი რბოლის ბოლო ეტაპზე თავდასხმაში მყოფი Lewis Hamilton-ი შეაკავა და მესამე ადგილი მოიპოვა. ეს Sauber-ისთვის 2012 წლის შემდეგ პირველი პოდიუმი იყო, ხოლო თავად Hulkenberg-ისთვისსულ პირველი, რისთვისაც მას რეკორდული, 239 რბოლის ჩატარება დასჭირდა. მაღალი რეიტინგის მქონე გერმანელ პილოტს, რომელმაც 2015 წელს Porsche-სთან ერთად Le Mans-ის 24-საათიანი რბოლა მოიგო, F1-ში წამყვანი გუნდის მანქანაზე წვდომა არასდროს ჰქონია, მაგრამ ეს შედეგი მაინც დიდი ხნის დაგვიანებული იყო. 

როდესაც Bernie Ecclestone-ი ჯერ კიდევ სათავეში იყო და საკუთარი იდეების გატანა სურდა, ის ხშირად არაერთ დაუჯერებელ ან ექსტრემალურ იდეას აჟღერებდა, რათა გუნდები აეძულებინა, მხარი დაეჭირათ იმ ნაკლებად ექსტრემალური იდეისთვის, რომლის განხორციელებაც სინამდვილეში სურდა. ერთ-ერთი ასეთი ექსტრემალური იდეარომელიც მან 2011 წელს წამოაყენა — F1-ის ტრასების წყლის საფრქვევებით აღჭურვა იყო, რომლებიც შემთხვევითობის პრინციპით ჩაირთვებოდა. მართალია, ეს არასდროს მომხდარა, მაგრამ სველი, შემდეგ კი მშრალი ტრასის მიერ შექმნილმა ქაოსმა არაერთხელ დაამტკიცა, რომ ის სანახაობრივ რბოლას ქმნის. იქნებ, მართლაც ღირს ცდად? 

Damson Idris-ი, ახალი F1 ფილმის ერთ-ერთი ვარსკვლავი, სილვერსტოუნზე ფინიშის დროშის დასაქნევად იმყოფებოდა. ფილმის მეორედ ნახვისას აღმოვაჩინე, რომ სცენარი იმაზე ბანალურია, ვიდრე თავიდან მეგონა, და რამდენიმე სიუჟეტური ხვრელი კვლავ მაწუხებს. თუმცა, Days of Thunder-იც გადავიმეორე, რათა დავრწმუნებულიყავი, რომ ჩემს ბოლო მიმოხილვაში F1 NASCAR-ის ფილმზე წინ სწორად დავაყენე, და ვფიქრობ, არ შევმცდარვარ. ჩვეულებრივ, კარგი სიუჟეტისთვის ტექნიკური სიზუსტე მეორეხარისხოვანია. F1 The Movie-ს შემთხვევაში კი, უმეტესწილად, პირიქითაა. 

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას. 

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0