ექსპერტები Tesla-ს უსაფრთხოების სისტემას ფედერალურ სასამართლო პროცესზე აკრიტიკებენ

Tesla-ს Autopilot-ის სისტემით გამოწვეული სასიკვდილო ავარიის შესახებ პირველ ფედერალურ სასამართლო პროცესზე ექსპერტებმა კომპანიის უსაფრთხოების პრაქტიკა სასტიკად გააკრიტიკეს. ჩვენებებში Tesla დაადანაშაულეს „დეფექტური“ სისტემის ბოროტად გამოყენების შეგნებულად დაშვებასა და რისკების დასამალად შეცდომაში შემყვანი სტატისტიკის გამოყენებაში.

ექსპერტები Tesla-ს უსაფრთხოების სისტემას ფედერალურ სასამართლო პროცესზე აკრიტიკებენ

2019 წელს, Autopilot-ზე მომუშავე Tesla-მ, რომელიც სიჩქარეს აჭარბებდა, „Stop“ ნიშანი უგულებელყო და ორ ადამიანს დაეჯახა, რომლებიც ვარსკვლავებს აკვირდებოდნენ.

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

ამ კვირაში, მაიამის ფედერალურმა სასამართლომ Tesla-ს მძღოლის დამხმარე სისტემა Autopilot-თან დაკავშირებული გაუფრთხილებლობით სიცოცხლის მოსპობის საქმის განხილვა დაიწყო. ეს არ არის პირველი შემთხვევა, როდესაც Tesla Autopilot-ი ფატალურ ავტოსაგზაო შემთხვევებში ფიგურირებს, მაგრამ პირველია, როდესაც ასეთ საქმეს ფედერალური სასამართლო განიხილავს.

აქამდე, Tesla Autopilot-თან დაკავშირებული ყველაზე გახმაურებული სასამართლო პროცესი, სავარაუდოდ, კალიფორნიაში გამართული Walter Huang-ის გარდაცვალების საქმე იყო, რომელიც 2018 წელს დაიღუპა, როდესაც მისმა Tesla Model X-მა ბეტონის გამყოფზე შეაჭენა. Huang-ის ოჯახმა Tesla-ს 2024 წლის აპრილში უჩივლა, მაგრამ მალევე მიაღწია შეთანხმებას ავტომწარმოებელთან, რომლის პირობებიც გასაიდუმლოებულია.

ამ კვირის დასაწყისში კი, Tesla-მ კიდევ ერთი, 2019 წელს Jeremy Banner-ის გარდაცვალებასთან დაკავშირებული სარჩელი მოაგვარა. იმ შემთხვევაში, Tesla-ს სენსორებმა ვერ აღიქვეს გზატკეცილზე გადამსვლელი სატვირთო და მას შეეჯახნენ.

ჯერჯერობით, Tesla-მ ვერ შეძლო შეთანხმების მიღწევა ფედერალურ საქმეში მოსარჩელეებთან, რომელიც ასევე 2019 წელს ფლორიდაში მომხდარ ფატალურ ავარიას ეხება. ამ შემთხვევაში, 2019 წლის აპრილში, George McGee-ს მიერ მართულმა Tesla-მ მაღალი სიჩქარით გაიარა „Stop“ ნიშანი და დაეჯახა Naibel Benavides-სა და Dillon Angulo-ს, რომლებიც თავიანთი მანქანის მახლობლად იდგნენ და ვარსკვლავებს აკვირდებოდნენ. Benavides-ი გარდაიცვალა, Angulo-მ კი ტვინის ტრავმული დაზიანება მიიღო.

„ვგრძნობ, რომ ჩვენზე ექსპერიმენტს ატარებდნენ და ეს ტექნოლოგია გზებზე მანამ გამოვიდა, სანამ უსაფრთხო გახდებოდა“, — განუცხადა Angulo-მ NBC-ს 2023 წელს.

რა თქვეს ექსპერტებმა?

Missy Cummings-მა, ყოფილმა სამხედრო მფრინავმა და ავტონომიური სისტემების ექსპერტმა, რომელიც 2021 წელს გზატკეცილების უსაფრთხოების ეროვნულ ადმინისტრაციაში (NHTSA) დანიშვნის შემდეგ Tesla-ს ფანების მხრიდან თავდასხმის ობიექტი გახდა, სასამართლოს განუცხადა: „ჩემი პროფესიული მოსაზრებით, Tesla-ს Autopilot-ი დეფექტურია, რადგან Tesla შეგნებულად უშვებს მანქანის იმ პირობებში გამოყენებას, რისთვისაც ის ცალსახად არ არის შექმნილი“.

მისი თქმით, Tesla-ს მიერ მძღოლის მონიტორინგი, რათა დარწმუნდეს, რომ ის ფხიზლად რჩება, „უბრალოდ არ არის საკმარისი მძღოლის ჩართულობის შესანარჩუნებლად“. Cummings-მა აღნიშნა, რომ Tesla-ს დიდი ხნის ისტორია აქვს „Autopilot-ის ბოროტად და არასწორად გამოყენების წახალისების“. მან ასევე მიუთითა Tesla-ს Autopilot-ის ინჟინრის, Ajshay Phatak-ის, ჩვენებაზე, რომელმაც სასამართლოს განუცხადა, რომ კომპანია 2018 წლამდე Autopilot-ის ავარიების კარგ აღრიცხვას არ აწარმოებდა.

Tesla-ს მიერ სტატისტიკის ბოროტად გამოყენება უსაფრთხოების შესახებ შეცდომაში შემყვანი განცხადებების გასაკეთებლად, ახალი არ არის: 2017 წელს Ars-მა აღმოაჩინა, რომ Tesla-ს მტკიცება, თითქოს Autopilot-ი ავარიების რაოდენობას ამცირებდა, სულაც არ იყო გამყარებული მონაცემებით, რომლებიც, ფაქტობრივად, ავარიების მაჩვენებლის ზრდას აჩვენებდა.

Mendel Singer-მა, Case Western University-ს სამედიცინო სკოლის სტატისტიკოსმა, თავის ჩვენებაში Tesla-ს მიდგომა ავარიების მონაცემების სტატისტიკისადმი ძალიან არადამაჯერებლად შეაფასა. Singer-მა აღნიშნა, რომ ავტომწარმოებელი შესადარებელ მონაცემებს ერთმანეთს არ ადარებდა.

„არა-Tesla მანქანების ავარიები პოლიციის ანგარიშების საფუძველზე ითვლება, უსაფრთხოების სისტემის ამოქმედების მიუხედავად“, — თქვა Singer-მა. მისივე თქმით, Tesla წლების განმავლობაში ინარჩუნებდა შეცდომაში შემყვან განცხადებებს უსაფრთხოების შესახებ თავის ვებსაიტზე. კითხვაზე, მიიღებდა თუ არა ის Tesla-ს ნაშრომს რეცენზირებისთვის, მან უპასუხა: „ეს ძალიან სწრაფი და მარტივი უარი იქნებოდა“.

მიუხედავად იმისა, რომ შესაძლებელია, Tesla-მ ეს საქმეც მოაგვაროს, შესაძლოა, პროცესი საბოლოო ვერდიქტამდეც მივიდეს. „ამ შემთხვევაში მოსარჩელეებმა უკვე მიიღეს კომპენსაცია Tesla-ს მძღოლისგან, როგორც ჩანს, საკმაოდ სოლიდური ოდენობით. ჩემი გაგებით, ეს ამცირებს იმის ალბათობას, რომ ისინი დათანხმდებიან ისეთ შეთავაზებებს, როგორსაც Tesla აკეთებდა, და ეს უფრო სამართლიანობის საკითხია“, — თქვა Edward Niedermeyer-მა, ავტორმა და Tesla-ზე დიდი ხნის დამკვირვებელმა.

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0