ტრამპის ახალი კანონი ელექტრომობილების ბაზარს ცვლის: რჩევები ექსპერტებისგან
აშშ-ში ტრამპის ადმინისტრაციის მიერ ხელმოწერილი ახალი კანონი აუქმებს საგადასახადო შეღავათებს ელექტრომობილებზე. ექსპერტები განიხილავენ, როდის არის საუკეთესო დრო EV-ის შესაძენად და რა უნდა გაითვალისწინონ მყიდველებმა.

თუ ელექტრომობილების ენთუზიასტი ხართ, პრეზიდენტ დონალდ ტრამპისა და რესპუბლიკელების ახალი კანონპროექტი, „ერთი დიდი, ლამაზი კანონი“ (OBBB), ნამდვილად არ გაგახარებთ.
გასულ შაბათ-კვირას პრეზიდენტის მიერ ხელმოწერილი კანონმდებლობა აუქმებს აშშ-ის მთავრობის მხარდაჭერის ყველა სახეს დაბალემისიანი მანქანებისთვის. ეს ყველაფერი გაურკვევლობას ქმნის ამერიკის ავტოინდუსტრიისთვის, რომელიც ისედაც ფუნდამენტური ცვლილებების ფონზე გადარჩენისთვის იბრძვის.
მიუხედავად ამისა, JD Power-ის მაისის კვლევის თანახმად, აშშ-ში ავტომობილის მყიდველების თითქმის მეოთხედი აცხადებს, რომ „ძალიან სავარაუდოა“ განიხილოს ელექტრომობილის (EV) შეძენა, ხოლო 35 პროცენტი ამბობს, რომ „შედარებით სავარაუდოა“. სწორედ ამ ადამიანებისთვის, WIRED-მა ექსპერტებს სთხოვა რჩევები, თუ როგორ უნდა გაიკვალონ გზა ავტომობილების ამ უცნაურ დროში.
გადავიდეთ ელექტროზე... მალე? ახლა?
პირველ რიგში: ახალმა კანონმა გააუქმა 7,500 დოლარამდე ელექტრომობილების საგადასახადო შეღავათი, რითაც დასრულდა ფედერალური მხარდაჭერის წლები. ეს პროგრამა 2032 წლამდე უნდა გაგრძელებულიყო, მაგრამ ახლა მისი ვადა 30 სექტემბერს იწურება. ფედერალური მთავრობისგან ეს დამატებითი სტიმული ეხმარებოდა ზოგიერთ „ყველაზე იაფ“ ელექტრომობილს — როგორიცაა $43,000-იანი Tesla Model 3, $37,000-იანი Chevy Equinox EV და $61,000-იანი Hyundai Ioniq 9 — უფრო ხელმისაწვდომი ყოფილიყო მცირე ბიუჯეტის მქონე ადამიანებისთვის.
სექტემბრის ბოლომდე, ზოგიერთი ახალი ელექტრო და დატენვადი ჰიბრიდი კვლავ ისარგებლებს 7,500-დოლარიანი საგადასახადო შეღავათით. მეორადი ელექტრომობილები კი 4,000-დოლარიან შეღავათს მიიღებენ. „თუ ახლა ეძებთ ელექტრომობილს, უნდა წახვიდეთ და იყიდოთ“, — ამბობს ჯოზეფ იუნი, Edmunds-ის მომხმარებელთა ანალიტიკოსი.
თუმცა, რამდენიმე რამ გასათვალისწინებელია. პირველი ის არის, რომ ყველა მანქანა ან ყველა მყიდველი არ აკმაყოფილებს საგადასახადო შეღავათების პირობებს. მყიდველების წლიური შემოსავალი არ უნდა აღემატებოდეს 300,000 დოლარს (ერთობლივი დეკლარაციისას), 225,000 დოლარს (ოჯახის მარჩენალის შემთხვევაში) და 150,000 დოლარს (ყველა დანარჩენისთვის).
გარდა ამისა, შესაძლოა, აშშ-ის მყიდველებმა კარგი შეთავაზებები საგადასახადო ფანჯრის დახურვის შემდეგაც იხილონ. ამის გასაგებად, ღირს გადავხედოთ, რა გააკეთეს ავტომწარმოებლებმა მას შემდეგ, რაც ტრამპმა ამ გაზაფხულზე ავტომობილებისა და მათი ნაწილების ტარიფები დრამატულად გაზარდა. Ford-მაც და Stellantis-მაც ყველა მყიდველს „თანამშრომლების ფასი“ შესთავაზეს; Nissan-მა კი ზოგიერთ თავის ყველაზე პოპულარულ მოდელზე ფასები შეამცირა.
ახლა, რადგან რესპუბლიკელებმა ელექტრომობილების შესახებ ამხელა ხმაური ატეხეს, ავტომწარმოებლები „ინტერესის მოზღვავებას დაინახავენ“, — პროგნოზირებს ნიკ ნიგრო, Atlas Public Policy-ის დამფუძნებელი. მომდევნო რამდენიმე თვეში ამან შეიძლება „უფრო აგრესიული საფასო პოლიტიკა“ გამოიწვიოს, ამბობს ის. ასე რომ, შესაძლოა, აზრი ჰქონდეს რამდენიმე კვირის დაცდასაც.
იფიქრეთ დამუხტვაზე
კანონმა ასევე გააუქმა საგადასახადო შეღავათი სახლში ელექტრომობილის დამტენის დამონტაჟებაზე. კარგი ამბავი ის არის, რომ მყიდველებს ამით სარგებლობისთვის ცოტა მეტი დრო ექნებათ: ის 2026 წლის ივნისში გაქრება. შეღავათი ხელმისაწვდომია მხოლოდ დაბალშემოსავლიან ან არაურბანულ ადგილებში მცხოვრები ადამიანებისთვის და ის ინსტალაციის ღირებულების 30%-ს ფარავს, 1,000 დოლარამდე.
შეუმჩნეველი შემცირებები
ასევე ღირს იმის გაგება, თუ როგორ მოქმედებს ახალი კანონი აშშ-ის ელექტრომობილების მთელ ეკოსისტემაზე. კანონმდებლობას არ გაუუქმებია ბაიდენის ეპოქის საგადასახადო შეღავათები მწარმოებლებისთვის. ეს კარგი ამბავია. მაგრამ კანონი ცვლის წარმოების შეღავათების პროგრამას და ზრდის მოთხოვნებს ადგილობრივად წარმოებულ კომპონენტებზე, რაც, სავარაუდოდ, გაართულებს კვალიფიკაციის მიღებას ელექტრომობილების მომარაგების ჯაჭვის ზოგიერთი მონაწილისთვის.
გარდა ამისა, OBBB-მ გააუქმა ჯარიმები იმ ავტომწარმოებლებისთვის, რომლებიც ვერ აკმაყოფილებენ საწვავის ეკონომიის კორპორაციული საშუალო სტანდარტებს (CAFE). ეს სტანდარტები მწარმოებლებს უბიძგებდა, მაგალითად, ჰიბრიდები ეწარმოებინათ და პირველი თანამედროვე ელექტრომობილები შეექმნათ. ახლა მათ აღარ ექნებათ ეს დამატებითი სტიმული.
თვალი ადევნეთ თქვენს ქალაქსა და შტატს
მხოლოდ იმიტომ, რომ ფედერალური მხარდაჭერა ქრება, არ ნიშნავს, რომ აშშ-ში მთავრობის ყველა მხარდაჭერა დასრულდა. „ვფიქრობ, დავინახავთ, რომ შტატები ამ ხარვეზის შესავსებად ჩაერთვებიან“, — ამბობს კეტი ჰარისი, Natural Resources Defense Council-ის წარმომადგენელი. ასე რომ, ღირს მცირე კვლევის ჩატარება, რათა ნახოთ, რა სტიმული არსებობს თქვენს საცხოვრებელ ადგილას. დღეისათვის, 11 შტატი — კალიფორნია, კოლორადო, დელავერი, მერილენდი, მასაჩუსეტსი, ნიუ-ჯერსი, ნიუ-მექსიკო, ნიუ-იორკი, ორეგონი, როდ-აილენდი და ვაშინგტონი — გაერთიანდა, რათა ექსპერიმენტები ჩაატარონ ახალ პოლიტიკასა და პროგრამებზე, რომლებიც უფრო სუფთა მანქანებს უწყობს ხელს.
შეინარჩუნეთ ოპტიმიზმი, EV-ის ფანებო
ინდუსტრიის მიმომხილველები ერთ რამეში დარწმუნებულები არიან: მიუხედავად ამ უკუსვლისა აშშ-ში, ელექტრომობილები მომავალია. ასე რომ, სანამ ამერიკელი მომხმარებლები და ავტომწარმოებლები ცდილობენ გაურკვევლობასთან გამკლავებას, ელექტრული პროგრესი მთელ მსოფლიოში გაგრძელდება.
ველით, რომ ჩინეთი გააგრძელებს კარგად აწყობილი და ხელმისაწვდომი ელექტრომობილების გამოშვებას და მათ ექსპორტს მთელ მსოფლიოში. „ამერიკელები უფრო მეტ ყურადღებას აქცევენ ამ შეთავაზებებს და საბოლოოდ, მოთხოვნა გაჩნდება“, — ამბობს ნიგრო. ამერიკულ კომპანიებს მოუწევთ, ფეხი აუწყონ — წინააღმდეგ შემთხვევაში... „ეს არის ეგზისტენციალური კრიზისი, რომლის წინაშეც ინდუსტრია დგას“, — ამბობს ის.
იუნი, Edmunds-ის ანალიტიკოსი, ასევე ელის, რომ ახალი კანონი მოკლევადიან პრობლემებს გამოიწვევს, მაგრამ სჯერა, რომ წინ სინათლეა. „საბოლოო ჯამში, ეს იქნება სიჩქარის შემანელებელი ბარიერი და არა ნამდვილი დაბრკოლება“, — ამბობს ის.
ეს ისტორია თავდაპირველად გამოქვეყნდა wired.com-ზე.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ უფლება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






