ცხოვრება ორტაქტიანი ძრავის შემდეგ: Rotax-ი მოტოციკლებისა და კარტინგების ძრავების ელექტრიფიკაციას ახდენს
ძრავების მწარმოებელი Rotax-ი, 100-წლიანი გამოცდილებით, ორტაქტიანი ძრავებიდან ელექტრო ამძრავებზე გადადის. კომპანიამ უკვე წარმოადგინა Can-Am-ის ელექტრომოტოციკლები და აგვისტოში ახალი ელექტრომობილის ანონსს გეგმავს.

აგვისტოში ახალი ელექტრომობილის ანონსი იგეგმება.
„მოტოციკლების მიმართ ყოველთვის არსებობდა გატაცება. მაგრამ ეს მხოლოდ გატაცება არ არის, ის ასევე მდგრადი ბიზნეს-მოდელი უნდა იყოს“, — განუცხადა Ars Technica-ს Mario Gebetshuber-მა, BRP-Rotax-ის გლობალური მომარაგებისა და ძრავების ოპერაციების ვიცე-პრეზიდენტმა, კომპანიის მუზეუმში ტურის დროს.
Gebetshuber-ის თქმით, კომპანიას სურდა მოტოციკლების ბაზარზე დაბრუნება, მაგრამ იცოდა, რომ ეს უაღრესად კონკურენტული და გადატვირთული ბაზარი იყო. COVID-პანდემიით გამოწვეული მოტოციკლების გაყიდვების ზრდა ხანმოკლე აღმოჩნდა და Rotax-ს არ აინტერესებდა ბაზრის 5%-იანი წილისთვის ბრძოლა ისეთ ტრადიციულ კომპანიებთან, როგორიცაა Kawasaki, Honda, Harley, BMW და სხვები. ამიტომ, ის თავის მოტოციკლებს ელექტროენერგიაზე გადაიყვანს და აგვისტოში კიდევ რაღაცას წარადგენს — თუმცა, ჯერ არ ამბობს, რას.
„თუ ბაზარზე შემოვდივართ, გვინდა, რომ მნიშვნელოვანი მოთამაშეები ვიყოთ“, — თქვა Gebetshuber-მა. ელექტრიფიკაცია იყო ის სფერო, სადაც კომპანიამ დაინახა, რომ სწრაფად მოქმედება შეეძლო. ეს შეიძლება გამხდარიყო Rotax-ის მთავარი მიმართულება და კონკურენტებისთვის წინ გასწრებისა და ზრდის გზა.
ძრავა და თითქმის ყველაფერი დანარჩენი, კომპანიის მიერ საკუთარ საწარმოში მზადდება.
Rotax-მა უკვე წარმოადგინა Ski-Doo-ს ელექტრო თოვლმავალი, ხოლო Can-Am Pulse და Origin ელექტრომოტოციკლებმა სწრაფად მოიპოვეს ტრადიციული შიდა წვის ძრავების მოყვარულთა გული. ჩემი ორჯერადი გამოცდილებისას ამ მოტოციკლებზე — ერთხელ ტეხასის დამქანცველ სიცხეში და მეორედ ავსტრიაში, Gebetshuber-თან ინტერვიუს წინ — ვუყურებდი, როგორ სწრაფად იხიბლებოდნენ მოტოციკლების მიმომხილველები ელექტროძრავით.
საკუთარ საწარმოში დამზადება
ამ Can-Am ელექტრომოტოციკლების გულში BRP-Rotax-ის ტექნოლოგიაა. თავის საწარმოში გუნსკირხენში, ავსტრიაში, Rotax-ი აპროექტებს, ავითარებს და აწარმოებს შიდა წვის ძრავების ოჯახს. ეს ძრავები არა მხოლოდ BRP-Rotax-ის მანქანებში, არამედ BMW-ს, Aprilia-სა და სხვათა მოტოციკლებშიც გამოიყენებოდა. სწორედ ამავე საწარმოში მიიღო კომპანიამ ელექტროფიკაციის გადაწყვეტილება.
მიუხედავად იმისა, ავსტრიის წვიმაში ვმოძრაობდი თუ ტეხასის მწველ მზეზე (46°C), Rotax-ის ფოკუსირება თერმულ მართვაზე ორივე Can-Am-ის მოტოციკლს მზადყოფნაში ამყოფებდა, რათა ნებისმიერ სიჩქარეზე მოსალოდნელი სიმძლავრე მოეწოდებინა. ეს არა მხოლოდ საინჟინრო ხელოვნების უდიდესი მიღწევაა, არამედ გზაზე შეიძლება სიცოცხლისა და სიკვდილის საკითხიც კი იყოს.
Can-Am Pulse-ი Can-Am-ის მეორე მოტოციკლია, რომელიც Rotax-ის ელექტროძრავას იყენებს.
მოტოციკლისტებმა კარგად ვიცით, რომ ჩვენი სატრანსპორტო საშუალება თავისი არსით საშიშია. ჩვენ ძრავზე ვსხედვართ, რომელიც ორ ბორბალზეა მიმაგრებული. ასეთ მანქანებზე მნიშვნელოვანია, რომ ყველაფერი მოსალოდნელად მუშაობდეს. მანქანისგან განსხვავებით, მუხრუჭებისა და ძრავისგან მოსალოდნელი მუშაობის იმედი უაღრესად მნიშვნელოვანია. თერმული შესუსტება მანქანაში არასასიამოვნოა. მოტოციკლში კი ამან შეიძლება სიცოცხლისთვის საშიში სიტუაცია შექმნას.
კომპანიისთვის, რომელიც წლების განმავლობაში ძრავებს როგორც საკუთარი თავისთვის, ისე სხვა მოტოციკლების მწარმოებლებისთვის ქმნიდა, მოსალოდნელი წარმადობის მქონე მანქანის შექმნის მნიშვნელობა, სავარაუდოდ, შეუმჩნეველი არ რჩება. კომპანიას ასევე ესმის, რომ დანარჩენი მოტოინდუსტრია, სავარაუდოდ, თვალს ადევნებს Can-Am-ის გაყიდვებს.
სხვა ბიზნესების მსგავსად, Rotax-ი ცდილობს გაუმკლავდეს შეერთებული შტატების ქაოტური სატარიფო ვითარების შედეგებს. Gebetshuber-ი აღნიშნავს, რომ კომპანიას არ სურს პოლიტიკაზე კომენტარის გაკეთება, მაგრამ „რაც შეგვიძლია ვთქვათ, არის ის, რომ გარემო ამჟამად ძალიან რთულია, რადგან ცვლილებები იმაზე სწრაფად ხდება, ვიდრე ჩვენ რეაგირებას ვასწრებთ“.
Rotax-ის ძრავებს არაერთი სხვა მწარმოებლის მოტოციკლში შეხვდებით.
ის ფაქტი, რომ თითქმის ყველაფერი კომპანიის შიგნით კეთდება, განვითარებას ხელს უწყობს. ძრავები Rotax-ის ერთ საწარმოში იწყობა, მოტოციკლები — მეორეში. განვითარება ავსტრიაში ხდება. Can-Am-ის მოტოციკლებზე თითქმის ყველაფერს ან Rotax-ი აწარმოებს, ან, როგორც ელექტრული პლატფორმის ინვერტორის შემთხვევაში, Rotax-ის სპეციფიკაციების მიხედვით იქმნება.
რა გველის შემდეგ?
სავარაუდოდ, Rotax-ის შემდეგი ელექტრომობილის განვითარება უკვე მიმდინარეობს. სპეკულაცია საინტერესოა, მაგრამ Can-Am-ის side-by-side ან კვადროციკლი ელექტროძრავით იდეალურად ჟღერს. Sea-Doo-სგან რაიმეს მოლოდინს დიდი აზრი არ აქვს, არა მხოლოდ წყლის ასპექტის, არამედ წყლის ობიექტებზე ინფრასტრუქტურის არარსებობის გამო.
ასევე არის მეოთხე პროდუქტი. ელექტრო კარტინგები Rotax Max Dome-ში, ლინცში, ავსტრიაში. Rotax-ს გაზზე მომუშავე კარტინგების დიდი ისტორია აქვს. ელექტრო კარტინგები, რომლებიც იმავე პლატფორმაზეა აგებული, რაზეც მოტოციკლები და თოვლმავალი, შესანიშნავი საშუალებაა კარტინგის შიდა სივრცეში გადმოსატანად და ელექტრული არქიტექტურის სიმძლავრის დემონსტრირებისთვის.
კარგი ამბავი: Ars-მა პირველი ადგილი დაიკავა!
მოხარული ვარ, გაცნობოთ, რომ სხვა მოტოციკლისტ ჟურნალისტებსა და Rotax-ის ზოგიერთ თანამშრომელთან რბოლაში პირველი ადგილი დავიკავე. ეს დიდი სიამოვნება იყო, რაც, ერთგვარად, Rotax-ის საქმიანობის მთავარი მიზეზია: გართობის შეთავაზება.
100 წელზე მეტი ხნის გაზზე მომუშავე ძრავების გამოცდილების მქონე კომპანიის მიერ ელექტრიფიკაციაზე გადასვლა ამ მანქანებისგან მიღებულ სიხარულს არ ახშობს. ზოგიერთ შემთხვევაში, ეს გამოცდილებას აძლიერებს კიდეც. Rotax-ი ამ ყველაფერს უგულოდ არ ეკიდება. ის აკვირდება ბაზარს და განსაზღვრავს, სად შეუძლია წარმატების მიღწევა, მაშინ როცა მსოფლიო უფრო სუფთა სატრანსპორტო ალტერნატივებზე გადადის. თუნდაც ისეთებზე, რომლებსაც „ვილის“ გაკეთება შეუძლიათ.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






