2026 წლის Mercedes-Benz CLA — ნამდვილი ავტომობილი და არა სამეცნიერო ექსპერიმენტი
ჩვენ 2026 წლის ელექტრო Mercedes-Benz CLA გამოვცადეთ. ახალი 800-ვოლტიანი არქიტექტურით, შთამბეჭდავი გარბენითა და სწრაფი დატენვით, ეს მოდელი Mercedes-ის ელექტრომობილების სტრატეგიაში მნიშვნელოვანი წინსვლაა. ის ნამდვილ ავტომობილად აღიქმება და არა ტექნოლოგიურ ექსპერიმენტად.

Mercedes-Benz-მა უზრუნველყო ფრენა დეტროიტიდან კოპენჰაგენში (დანია) და სასტუმრო, რათა Ars-ს „CLA EQ ტექნოლოგიით“ გამოეცადა. Ars არ იღებს ანაზღაურებას სარედაქციო მასალის სანაცვლოდ.
Mercedes-ის ახალი 800-ვოლტიანი ელექტროძრავა საზოგადოებისთვის მზადაა — ჩვენ ის უკვე გამოვცადეთ.
Mercedes-Benz CLA-ს ახალი მოდელი Mercedes-ის ელექტრომობილების სტრატეგიისგან საგრძნობლად განსხვავდება. EQ მოდელების (როგორიცაა EQB, EQC და EQS) ცალკე ხაზის ნაცვლად, ჩვენ ვიღებთ ავტომობილებს „EQ ტექნოლოგიით“ (with EQ Technology). ეს ცვლილება ელექტრო G Wagon-ით დაიწყო, მაგრამ CLA პირველი მასობრივი პროდუქტია, რომელმაც ეს მიდგომა მიიღო. მთავარი კი ისაა, რომ ცვლილება მნიშვნელოვანია და უკეთესობისკენ. რამდენიმე თვის წინ პროტოტიპის გამოცდის საშუალება მოგვეცა, ახლა კი საბოლოო პროდუქტიც ვმართეთ.
2026 წლისთვის CLA ბრუნდება, უპირველეს ყოვლისა, როგორც ელექტრომობილი (ჰიბრიდული ვერსია მოგვიანებით გამოვა), რომელიც სრულიად ახალ 800-ვოლტიან არქიტექტურაზეა აგებული. ეს პლატფორმა Mercedes-ის სხვა მოდელებშიც გამოჩნდება, მაგალითად, მომავალ GLB-სა და GLC-ში. ეს სრულიად თანამედროვე პლატფორმა კომპანიის რამდენიმე უმსხვილეს ინოვაციას აერთიანებს.
CLA ხელმისაწვდომი იქნება ერთი ან ორი ელექტროძრავით, ორსიჩქარიანი გადაცემათა კოლოფით ეფექტიანობისა და წარმადობისთვის. საბაზისო 250+ მოდელის სიმძლავრე 268 ცხენის ძალაა (200 კვტ) 335 ნმ მაბრუნებელი მომენტით. Mercedes-ის მტკიცებით, ამ მოდელის სვლის მარაგი WLTP ციკლით 792 კმ-ს აღწევს. WLTP-ის ოპტიმიზმის გათვალისწინებით, სავსებით შესაძლებელია, რომ EPA-ს რეიტინგით რეალური გარბენი 400 მილს (დაახლ. 640 კმ) გადასცდეს, თუმცა Mercedes-ი ოფიციალურ ციფრებს ჯერ არ ასახელებს.
ორძრავიანი, სრულამძრავიანი 4Matic ვარიანტის სიმძლავრე 349 ცხენის ძალა (260 კვტ), ხოლო მაბრუნებელი მომენტი 515 ნმ-ია. მასაც ორსიჩქარიანი გადაცემათა კოლოფი აქვს. ამ მოდელის სვლის მარაგი WLTP ციკლით 771 კმ-მდეა, რაც EPA-ს ტესტირებით, რეალურ პირობებში, ასევე 400 მილის ფარგლებში იქნება.
DC სწრაფი დატენვის პიკური სიმძლავრე 320 კვტ-ია, რაც 85 კვტ/სთ-იანი ლითიუმ-იონური ბატარეის 10%-დან 80%-მდე 22 წუთში შევსებას უზრუნველყოფს. შედარებისთვის, ამჟამინდელი EQB-ის პიკური სიმძლავრე მხოლოდ 110 კვტ-ია.
ორი დამტენი პორტი
მომავალი Nissan Leaf-ის მსგავსად, დამტენის პორტების მდგომარეობა CLA-ზე ცოტა უცნაური იქნება. მას ექნება სტანდარტული SAE J-1772 კონექტორი მეორე დონის (level 2) დატენვისთვის, თუმცა მის გვერდით, დამტენის ხუფის უკან, NACS კონექტორიც განთავსდება DC სწრაფი დატენვისთვის. პრობლემის გადაჭრის ეს გზა ჩემი ფავორიტი არ არის. მაგალითად, Model 3-დან CLA-ზე გადასვლის შემთხვევაში, თუ უკვე გაქვთ Tesla-ს დამტენი, J-კონექტორისთვის ადაპტერი დაგჭირდებათ. თუმცა, ჩვენ ამ ტექნოლოგიის უცნაურ, გარდამავალ პერიოდში ვიმყოფებით.
აშშ-ში გაგზავნილ ზოგიერთ პირველ მოდელს მხოლოდ 800-ვოლტიან DC სწრაფ დამტენ სადგურებთან ექნება თავსებადობა, მათ შორის Mercedes-ის საკუთარ სადგურებთან და Ionna-ს ქსელთან. თუმცა, ეს ადრეული მოდელები ვერ იმუშავებს ქვეყნის უდიდეს 400-ვოლტიან ქსელზე, როგორიცაა Tesla Superchargers.
Mercedes-ში გვითხრეს, რომ ეს ადრეული ავტომობილები მხოლოდ სადემონსტრაციო მოდელებით შემოიფარგლება, ხოლო მომავალი წლის დასაწყისიდან მომხმარებლისთვის განკუთვნილი მანქანები 400 და 800-ვოლტიან დამტენებს ორივეს მიიღებს.
საბოლოოდ, კაპოტი, რომელიც იხსნება
„CLA EQ ტექნოლოგიით“ საბარგო განყოფილების თვალსაზრისითაც სიახლეებს გვთავაზობს. ეს პირველი Mercedes-ია 1930-იანი წლების W23-ის შემდეგ, რომელსაც საბარგული წინა ნაწილში (frunk) აქვს. სასაცილო იყო, როცა მანქანას ჰქონდა კაპოტი, რომელიც დახურულ მდგომარეობაში ფიქსირდებოდა. სასიამოვნოა, რომ Mercedes-მა არა მხოლოდ კურსი შეცვალა, არამედ წინა ნაწილში 71 ლიტრის (2.5 კუბური ფუტი) მოცულობის სათავსოც დაამატა.
ეს CLA-ს საბარგო სივრცის საერთო მოცულობას 530 ლიტრამდე (18.7 კუბური ფუტი) ზრდის. უკანა საბარგული ორი ადამიანის ბარგს უპრობლემოდ იტევს, თუმცა ტვირთის ჩასადებად ზღურბლი საკმაოდ მაღალია, რაც სედანისთვის უჩვეულო არ არის.
ახალი CLA წინა მოდელზე 33 მმ-ით გრძელია, ხოლო ბორბლებს შორის ბაზა 61 მმ-ით გაიზარდა. გაზრდილია სივრცე თავისთვისაც, როგორც წინა, ისე უკანა მგზავრებისთვის.
ჩვენს სატესტო მოდელებს AMG Line პაკეტი ჰქონდათ, სპორტული, მაგრამ კომფორტული სავარძლებით. სალონში ჯდომისას გრძნობ, თითქოს ავტომობილის კოკონში ხარ მოქცეული, თუმცა ეს შეგრძნება არც დამთრგუნველია და არც კლაუსტროფობიული.
საქარე მინაზე პროექციული ეკრანი (heads-up display) და Mercedes-ის ახალი MBUX Superscreen-ი გხვდებათ. ეს სისტემა აერთიანებს 10.25-დუიმიან მძღოლის, 14-დუიმიან ცენტრალურ და 14-დუიმიან მგზავრის ეკრანებს. ყველა მათგანი MB.OS ოპერაციულ სისტემასა და Unity Game Engine-ზე მუშაობს. ახალი სისტემა აპლიკაციებსაც უჭერს მხარს, მათ შორის Disney+-სა და Angry Birds-ს.
თვალები გზისკენ
მგზავრის ეკრანი თავდაპირველად მძღოლისთვისაც ჩანს. თუმცა, ცენტრალური ეკრანის თავზე დამონტაჟებული კამერა, რომელიც ასევე ვიდეოკონფერენციისა და სელფის ფუნქციებს ასრულებს, მძღოლს აკვირდება. თუ მძღოლი მგზავრის ეკრანისკენ გაიხედავს, ეკრანი გაითიშება, სანამ ის კვლავ გზას არ დაუბრუნდება. ეს მძღოლის ყურადღების გაფანტვის პრობლემის გადაჭრის საინტერესო გზაა.
ჩემი მთავარი პრეტენზია ცენტრალური ეკრანის უზარმაზარი ჩარჩოა. 2025 წელს ეს ცოტა იაფფასიანად აღიქმება. არ გამიკვირდება, თუ მომავალში, მაღალი კლასის მოდელებში, ეკრანები ამ სივრცეს სრულად შეავსებს.
მართვის გამოცდილება
ახალი CLA-ს მართვა სასიამოვნო გამოცდილებაა. 250+ მოდელს საკმარისზე მეტი სიმძლავრე აქვს ყოველდღიური მართვისთვის. ორსიჩქარიანი სისტემა შეუმჩნევლად მუშაობს და არცერთ მომენტში არ მიგრძვნია მეტი სიმძლავრის საჭიროება.
თუ მეტი სიმძლავრე ან სრული ამძრავი გსურთ, 350 4Matic თქვენთვისაა. ნორმალურ რეჟიმში აჩქარება კიდევ უფრო მკვეთრია, მაგრამ თავს უკან არ გაგდებინებს. Sport რეჟიმში კი იღებთ მთელ იმ აჩქარებას, რაც შეიძლება დაგჭირდეთ. დიახ, მომავალში უფრო მძლავრი ვერსიებიც იქნება, მაგრამ არასპორტული ავტომობილისთვის 4.8 წამში 100 კმ/სთ-მდე აჩქარება სავსებით საკმარისია.
კოპენჰაგენის გარშემო გზებზე სვლის კომფორტი შესანიშნავია. მხოლოდ მაშინ ვიგრძენი, რომ საბაზისო კლასის ავტომობილს ვმართავდი, როცა დაზიანებულ ქუჩაზე კანალიზაციის ჭის თავსახურს გადავუარე. მეორე მხრივ, Sport რეჟიმზე გადართვის სურვილი არ გამჩენია. სტანდარტული ფიქსირებული საკიდარით, ამ რეჟიმის ჩართვისას ცოტა რამ იცვლება (სრული აჩქარების სიმძლავრის გარდა) და, გულწრფელად, ეს არც იყო საჭირო.
ეს იმას არ ნიშნავს, რომ მანქანა უინტერესოა. პირიქით, მასში დიდ დროს გავატარებდი და ბედნიერიც ვიქნებოდი. თუმცა, არსებობს პოტენციალი AMG ვარიანტისთვის, რომელიც წარმადობას ახალ დონეზე აიყვანს. რაც შეეხება დიზაინს, მანქანა მიმზიდველია ზედმეტი აგრესიის გარეშე. ჩემი აზრით, მუქი ფერები უფრო უხდება, ვიდრე ღია, რადგან ღია ფერებში წინა ცხაურა გადატვირთული ჩანს. უკანა განათებაში TriStar მოტივის ფანი არ ვიყავი, მაგრამ დროთა განმავლობაში შევეჩვიე.
წინა Mercedes-ის ელექტრომობილებისგან განსხვავებით, ეს მანქანები ნამდვილ ავტომობილებად აღიქმება და არა უბრალოდ სამეცნიერო ექსპერიმენტებად. ის, რასაც BMW თავის ელექტრომობილებში ახერხებდა და რაც წინა EQ მოდელებს აკლდათ, იყო მართვის ისეთი გამოცდილების შექმნა, რომელიც მხოლოდ მათემატიკით ნაკარნახევი არ ჩანდა. ფასზე ინფორმაცია ჯერჯერობით არ გვაქვს.
„CLA EQ ტექნოლოგიით“ შეიძლება რთული მოსასმენი სახელი იყოს, მაგრამ ის Mercedes-ისთვის მნიშვნელოვან ნახტომს წარმოადგენს.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






