Tesla-მ ოსტინში რობოტაქსის სერვისი ჩაუშვა — მასკის მომავლის სტრატეგია რეგულატორების ყურადღების ცენტრშია

კვირას, Tesla-მ ოსტინში რობოტაქსის სერვისი ჩაუშვა. ილონ მასკის ამბიციური პროექტი, რომელიც კომპანიის მომავლისთვის გადამწყვეტად ითვლება, მარეგულირებელი ორგანოების მხრიდან მკაცრი მეთვალყურეობის ფონზე დაიწყო.

Tesla-მ ოსტინში რობოტაქსის სერვისი ჩაუშვა — მასკის მომავლის სტრატეგია რეგულატორების ყურადღების ცენტრშია

თვითმართვადი ტექნოლოგია, რომელზეც ილონ მასკმა თავისი კომპანიის მომავალი დადო, ტეხასში შედგა. 

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

Tesla-ს რობოტაქსის სერვისი, რომელსაც ილონ მასკი თავისი კომპანიის მომავლის სტრატეგიად მოიხსენიებს, კვირას კომპანიის მშობლიურ ქალაქ ოსტინში (ტეხასი) ჩაეშვა. სერვისი დაახლოებით 10 ავტომობილით დაიწყო, რომლებსაც უსაფრთხოებისთვის ადამიანი-ოპერატორი მართავს, და ეს ყველაფერი კომპანიის თვითმართვადი ტექნოლოგიის მიმართ მარეგულირებელი ორგანოების მკაცრი მეთვალყურეობის ფონზე ხდება. 

Tesla-ს აქციები ამ წლის აპრილის დასაწყისის დაბალი ნიშნულიდან დაახლოებით 50%-ით გაიზარდა, რადგან ინვესტორები იმედოვნებენ, რომ ავტონომიური მგზავრობის გამოძახების სერვისი დაეხმარება კომპანიას, რომელიც გაყიდვების შემცირებასა და მასკის პოლიტიკური აქტივიზმის გამო მომხმარებელთა ნეგატიურ რეაქციას განიცდის. 

მიუხედავად Tesla-ს რობოტაქსის გარშემო ატეხილი აჟიოტაჟისა, გაშვებასადაც კომპანიის თანამშრომელი უსაფრთხოებისთვის მგზავრის სავარძელზე ზის, მძღოლის ადგილი კი ცარიელიამოკრძალებული იყო და საწყისი სერვისი მხოლოდ სოციალური მედიის ინფლუენსერების შერჩეული ჯგუფისთვის იყო ღია. 

გაშვებამდე ცოტა ხნით ადრე, მასკმა სოციალურ ქსელში განაცხადა, რომ რობოტაქსის სერვისიდაიწყებოდა მომხმარებლებისთვის 4.20 დოლარის ფიქსირებული საფასურით“. მასკის თქმით, თვითმართვადი Tesla Model Y ავტომობილები მხოლოდ შეზღუდულ ტერიტორიებზე იმოძრავებენ, თავს აარიდებენ რთულ გზაჯვარედინებს და ეყოლებათ ტელეოპერატორები, რომლებსაც პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში ჩარევა შეეძლებათ. ეს შეზღუდული გაშვება იმ ფონზე ხდება, როდესაც აშშ-ის გზატკეცილების უსაფრთხოების ეროვნული ადმინისტრაცია (NHTSA) აგრძელებს მრავალმხრივ გამოძიებას მასკის მტკიცებულებების შესახებ, რომლებიც Tesla-ს ავტოპილოტისა დასრულიად თვითმართვადისისტემების შესაძლებლობებს ეხება. სახელის მიუხედავად, „სრულიად თვითმართვადისისტემა კვლავ მოითხოვს, რომ საჭესთან ადამიანი იჯდეს და სრულად იყოს ყურადღებით — Google-ის Waymo ტაქსებისგან განსხვავებით. 

NHTSA-მ მაისის დასაწყისში წერილი გააგზავნა, სადაც დამატებითი ინფორმაცია მოითხოვა იმ ტექნოლოგიების შესახებ, რომლებიც Tesla-ს რობოტაქსის სერვისში იქნება გამოყენებული. მასკმა ამ თვეში სოციალურ ქსელში დაწერა, რომ კომპანია უსაფრთხოებაზესუპერ პარანოიდულადზრუნავს. მაგრამ მან ასევე განაცხადა, რომრამდენიმე თვეში“ 1,000 რობოტაქსი იქნება ხელმისაწვდომი და სერვისი ისეთ ქალაქებზეც გავრცელდება, როგორიცაა სან-ფრანცისკო და ლოს-ანჯელესი. გაუგებარია, რამდენად სწრაფად შეძლებს Tesla სერვისის გაფართოებას და Waymo-სთან კონკურენციას, რომელიც ერთადერთი კომპანიაა აშშ-ში სრულად საჯარო თვითმართვადი მგზავრობის გამოძახების სერვისით. Waymo-მ თავისი ავტოპარკი სან-ფრანცისკოში სამი წლის წინ გაუშვა. 

ტეხასში დემოკრატმა კანონმდებლებმა ცოტა ხნის წინ Tesla-ს წერილით მიმართეს და კომპანიას რობოტაქსის გაშვების სექტემბრამდე გადადებისკენ მოუწოდეს, როდესაც ავტონომიური მანქანების შესახებ ახალი კანონი უნდა ამოქმედდეს. შტატის გუბერნატორმა, გრეგ ებოტმა, ამ წესებსრომლებიც თვითმართვადი მანქანების ოპერირებისთვის შტატის ნებართვას მოითხოვსპარასკევს მოაწერა ხელი. 

Tesla-ს ტექნოლოგია მხოლოდ ავტომობილებზე დამონტაჟებულ კამერების კომპლექტს ეყრდნობა, განსხვავებით უფრო ძვირადღირებული რადარისა და ლიდარის სენსორებისგან, რომლებსაც Waymo და სხვა კონკურენტები იყენებენ. 

მასკი ამტკიცებს, რომ Tesla-ს მიდგომა მას საშუალებას მისცემს, სერვისი უფრო სწრაფად და დაბალ ფასებში გააფართოოს. Tesla-მ განაცხადა, რომ მისი Cybercab რობოტაქსი, რომელსაც არც საჭე აქვს და არც პედლები, 30,000 დოლარზე ნაკლებ ფასად გაიყიდება. 

„Tesla-ს არანაირად არ დაუმტკიცებია, რომ მისი სისტემა იმგვარი სიზუსტისა და საიმედოობისაა, როგორიც საჭირო იქნებოდა სხვადასხვა მართვის პირობებში გასაშვებად“, — თქვა ბრაიანტ უოკერ სმიტმა, სამხრეთ კაროლინას უნივერსიტეტის ასოცირებულმა პროფესორმა. 

Barclays-ის ანალიტიკოსმა, დენ ლევიმ, ასევე გააფრთხილა, რომ ჯერ კიდევ უზარმაზარი სამუშაოა ჩასატარებელი სრულად ავტონომიური მანქანების ინფრასტრუქტურის ასაშენებლად და დასძინა, რომ „Waymo-სთან დაწევა ან გასწრება მარტივი ამოცანა არ იქნება“. 

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ უფლება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0