როგორ დაეწია BYD Tesla-ს გლობალურ ელექტრომობილების რბოლაში

ჩინური ავტომწარმოებელი BYD, რომელიც ოდესღაც Tesla-ს ჩრდილში იყო, ახლა მას გლობალურ გაყიდვებში უსწრებს. სტატია აანალიზებს, როგორ შეძლო BYD-მ ტექნოლოგიური ჩამორჩენის შემცირება და რას ნიშნავს ეს კონკურენცია ელექტრომობილებისა და ავტონომიური მართვის მომავლისთვის.

როგორ დაეწია BYD Tesla-ს გლობალურ ელექტრომობილების რბოლაში

ტექნოლოგიური სხვაობის შემცირების ფონზე, BYD მზადაა, გაყიდვებით Tesla-ს წელს გაუსწროს. 

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

2022 წლის შუა პერიოდში, როდესაც BYD-ის აღმასრულებელ დირექტორს, Lian Yubo-ს, ჩინური წარმოების Tesla-ს ტექნოლოგიასთან შედარება სთხოვეს, მან აღნიშნა, რომ Elon Musk-ი იყო მაგალითი, რომლისგანაც ყველა ჩინელ ავტომწარმოებელს შეეძლო ესწავლა. „Tesla ძალიან წარმატებული კომპანიაა, ყველაფრის მიუხედავად. BYD პატივს სცემს Tesla-ს და ჩვენ აღფრთოვანებული ვართ მისით“, — თქვა მან ჩინურ სახელმწიფო მედიასთან ინტერვიუში. თუმცა, სულ რაღაც სამი წლის შემდეგ, Tesla-ს ტექნოლოგიური ლიდერობა თავის ჩინელ კონკურენტებთან შედარებით დრამატულად შემცირდა. ის იბრძვის, რომ მსოფლიოს უდიდეს საავტომობილო ბაზარზე წინ დარჩეს, მისი გაყიდვები ბევრ სხვა ქვეყანაში ეცემა, ხოლო სრულად თვითმართვადი ავტომობილების შემუშავების მცდელობები მარეგულირებელ დაბრკოლებებს აწყდება. 

Musk-ი, რომელიც ოდესღაც დასცინოდა იდეას, რომ BYD ოდესმე Tesla-ს კონკურენტი გახდებოდა, გასულ წელს ჩინეთიდან ვიზიტის შემდეგ თავის უფროს მენეჯმენტთან მძიმე შეფასებით დაბრუნდა. „მან ნახა BYD-ის ქარხნები, მათი ღირებულება და ტექნოლოგია“, — ამბობს Tesla-ს ერთი-ერთი ყოფილი აღმასრულებელი დირექტორი და დასძენს, რომ Musk-ს სჯეროდა, რომ ჩინეთი ელექტრომობილების რბოლას იგებდა. მაშინ, როდესაც Tesla-ს გაყიდვები მცირდება, BYD-მ მას გადაუსწრო და მსოფლიოს უმსხვილესი ელექტრომობილების მწარმოებელი გახდა. მისმა წლიურმა შემოსავლებმა 2024 წელს პირველად გადააჭარბა $100 მილიარდს. 

ახლა კი, ინდუსტრიის გადასვლა ავტონომიურ ავტომობილებსა და ხელოვნურ ინტელექტზე ახალ თავს წერს იმაში, რაც არა მხოლოდ მსოფლიოს ორ უმსხვილეს EV მწარმოებელს შორის მეტოქეობა, არამედ აშშ-ჩინეთის ტექნოლოგიური კონკურენციის ცენტრალური საყრდენი გახდა. 

დასავლეთში Tesla კვლავ ფლობს ელექტრომობილების ბაზარს, მათ ჯერ კიდევ აქვთ აშკარა ლიდერობა პროგრამულად-განსაზღვრულ ავტომობილებში და ყველა კვლავ ცდილობს, მას დაეწიოს“, — ამბობს Barclays-ის ანალიტიკოსი Dan Levy. „ჩინეთი სხვა სიტუაციაა. Tesla-ს ლიდერობა ტექნოლოგიური პერსპექტივიდან სულაც არ არის ასეთი აშკარა, თუ საერთოდ არსებობს.“ 

თავმჯდომარე 

Wang Chuanfu-მ, რომელიც BYD-ის შიგნით უბრალოდთავმჯდომარედარის ცნობილი, 2000-იანი წლების დასაწყისში ბატარეებით თავისი აკვიატება ავტომობილების წარმოებაში შესასვლელად გამოიყენა. 2008 წელს Warren Buffett-ის Berkshire Hathaway-სგან ინვესტიციის მოზიდვის შემდეგ, ის ჩინური ჯგუფისთვის განმაცვიფრებელი ზრდის პერიოდს ხელმძღვანელობდა. კომპანიამ გასულ წელს 4.27 მილიონი ავტომობილი გაყიდა, რაც თითქმის 10-ჯერ მეტია, ვიდრე 2020 წელს. ამ ჯამური რაოდენობიდან, 1.76 მილიონი სუფთა ელექტრომობილი იყო. იმავე ოთხწლიან პერიოდში, Tesla-ს გაყიდვები თითქმის 500,000 ავტომობილიდან 1.79 მილიონამდე გაიზარდამაგრამ BYD საუკეთესო პოზიციაშია, რომ 2025 წელს პირველად გაუსწროს Tesla-ს წლიური გლობალური EV გაყიდვებით, რადგან ის საზღვარგარეთ ფართოვდება. 

გამოფენილი ელექტრომობილები BYD-ის შოურუმში, შანხაიში. ავტომწარმოებელმა ავტომობილის კომპონენტებისა და მასალებისთვის დაახლოებით 100 ხარჯების დაზოგვის მეთოდი დანერგა. ფოტო: Robert Way, Getty Images-ის გავლით 

ჩინეთში ის ახლა ბაზრის 21 პროცენტიან წილს ფლობს, შანხაის საკონსულტაციო კომპანია Automobility-ის თანახმად. Tesla, კომპანია, რომელსაც ელექტრომობილების მიმართ მომხმარებელთა ინტერესის გაღვივებას მიაწერენ, როდესაც მან თავისი პირველი მოდელი ჩინეთში 2013 წელს შემოიტანა, ბაზრის 8 პროცენტს ფლობს. 

BYD-ის წარმატება ჩინური ავტოწარმოების აღზევების სიმბოლოდ იქცაინდუსტრიისა, რომელიც ოდესღაც დიზაინისა და წარმოების ნოუ-ჰაუსთვის უცხოელ პარტნიორებზე, როგორიცაა Volkswagen, Toyota და General Motors, იყო დიდად დამოკიდებული. სანამ სხვა დასავლელი ავტომწარმოებლები იძულებულნი იყვნენ, ადგილობრივ ჯგუფებთან ერთობლივი საწარმოები შეექმნათ, ჩინეთმა საინვესტიციო წესები შეცვალა, რათა Tesla-ს სრულად ჰქონოდა თავისი ჩინური ფილიალის ფლობისა და ოპერირების უფლება. მთავრობა ფიქრობდა, რომ Tesla-ს ყოფნაშანხაიში Model Y-სა და ბატარეების ასაწყობი ორი მასიური ქარხნის საშუალებითდაეხმარებოდა მის შიდა ინფრასტრუქტურასა და მომარაგების ჯაჭვს, ესწავლათ და მოდერნიზებულიყვნენ. 

Tesla-მ მიიღო აპარატურისა და ინტელექტუალური საკუთრების გადაცემის რისკი, მაგრამ დაასკვნა, რომ ეს ღირდა იმად, რათა უზარმაზარ ახალ ბაზარზე წვდომა მოეპოვებინა, — ამბობს მისი მოლაპარაკებების მცოდნე პირი. თუმცა, სისწრაფემ, რომლითაც ჩინელმა ავტომწარმოებლებმა ისწავლეს და ინოვაციები დანერგეს, მათ საშუალება მისცა, თავიანთი ევროპელი და იაპონელი კონკურენტების ნაწილი ელექტრომობილებზე გადასვლის პროცესში უკან ჩამოეტოვებინათ, — ამბობს Mathew Vachaparampil, Caresoft-ის აღმასრულებელი დირექტორი. 

ტექნოლოგიური ნახტომი 

ცოტა ხნის წინ, ჩინელი EV მწარმოებლების მთავარი უპირატესობა Tesla-სთან შედარებით ის იყო, რომ მათი პროდუქტები მნიშვნელოვნად იაფი ღირდა. მაგრამ თებერვალში, BYD-ის დამფუძნებელი Wang Chuanfu შენჟენში სცენაზე დადგა და წარადგინა „God’s Eye“, მძღოლის დახმარების მოწინავე სისტემა, რომელიც სრულად ავტონომიური მანქანების წინამორბედია. ერთი თვის შემდეგ, Lian-მა, რომელიც ახლა BYD-ის საავტომობილო ინჟინერიის კვლევით ინსტიტუტს ხელმძღვანელობს, Wang-თან ერთად დააანონსა ბატარეის დატენვის ახალი სისტემა, რომელსაც შეუძლია დაახლოებით 470 კმ-ის სავალი მანძილის დამატება ხუთ წუთშიდროის იმ მცირე ნაწილში, რაც Tesla-ს იმავე დონეზე დასატენად დასჭირდებოდა. 

BYD-ისა და სხვების მიერ მიღწეულმა გასაოცარმა ტექნოლოგიურმა წინსვლამ პანიკა გამოიწვია ტრადიციულ ავტომწარმოებლებს შორის, რომლებმაც საპასუხოდ ჩინელ კონკურენტებთან დაიწყეს პარტნიორობა, რათა ისწავლონ, როგორ აწარმოონ ავტომობილები უფრო სწრაფად, იაფად და უკეთესი პროგრამული უზრუნველყოფით. „Tesla მართლაც ჩამორჩა... BYD-მ აშკარად გამოიყენა ეს დრო დასაწევად და თქვა: „ჩვენ ვაპირებთ, ინვესტიცია ჩავდოთ იმ შესაძლებლობებში, რომლებიც გრძელვადიან პერსპექტივაში კონკურენტუნარიანს გაგვხდის,“ — ამბობს Mark Greeven-ი, IMD-ის პროფესორი. მაგრამ კაცი, რომელმაც მთელი გლობალური ინდუსტრია აიძულა, ელექტროძრავები სერიოზულად აღექვა, დანებებას არ აპირებს. მაისში, Musk-მა დატოვა თავისი თანამდებობა აშშ-ის მთავრობაში, რათა ფოკუსირება მოახდინოს Tesla-ს ახალი ზრდის სფეროებზე: ავტონომიურ ავტომობილებზე, AI-ზე, რობოტაქსის სერვისებსა და ჰუმანოიდ რობოტზე, სახელად Optimus. 

ვერტიკალური ინტეგრაციის უპირატესობა 

BYD-ის წარმატება ჩინური ავტოწარმოების აღზევების სიმბოლოდ იქცა. მიუხედავად იმისა, რომ სხვა დასავლელი ავტომწარმოებლები იძულებულნი იყვნენ, ადგილობრივ ჯგუფებთან ერთობლივი საწარმოები შეექმნათ, ჩინეთმა საინვესტიციო წესები შეცვალა, რათა Tesla-ს სრულად ჰქონოდა თავისი ჩინური ფილიალის ფლობისა და ოპერირების უფლება. მთავრობა ფიქრობდა, რომ Tesla-ს ყოფნაშანხაიში Model Y-სა და ბატარეების ასაწყობი ორი მასიური ქარხნის საშუალებითდაეხმარებოდა მის შიდა ინფრასტრუქტურასა და მომარაგების ჯაჭვს, ესწავლათ და მოდერნიზებულიყვნენ. 

გიგაქასთინგი, მეთოდი, რომელიც სრულად ფორმირებული შასის ნაწილების ჩამოსხმასა და დაპრესვას გულისხმობს, ნაცვლად მცირე კომპონენტების ერთმანეთთან შედუღებისა, კარგი მაგალითია. ეს პროცესი, რომელიც ამცირებს ავტომობილის წონას, წარმოების დროსა და შრომის ხარჯებს, ეყრდნობა სპეციალურად ფორმირებულ ალუმინის შენადნობს, რომელიც SpaceX-ის, მასკის სხვა კომპანიის, ინჟინრების მიერაა შემუშავებული. 

ის ჩინეთში წარმოებული Model Y-სთვის 2021 წელს დაინერგა. მაგრამ Caresoft-ის ანალიზის თანახმად, იმ დროისთვის, როდესაც ჩინურმა Xpeng-მა თავისი G6 SUV 2023 წელს გამოუშვა, მას უკვე ჰქონდა გიგაქასთინგის სისტემა, რომელიც Tesla-ს მიერ გამოყენებულზე უფრო მსუბუქი და ხისტი იყო. 

სანამ ევროპის, აშშ-ისა და იაპონიის ტრადიციული მწარმოებლები ამბობენ, რომ [Tesla-ს] ტექნოლოგია მათ ავტომობილებში არ იმუშავებს, ჩინელები ამბობენ, რომ Elon Musk-ი ლიდერია“, — ამბობს Mathew Vachaparampil-ი, Caresoft-ის დირექტორი. „ისინი ახლა არა მხოლოდ აკოპირებენ Tesla-ს ტექნოლოგიას, არამედ ძალიან სწრაფად აუმჯობესებენ მას.“ პროგრამული უზრუნველყოფა მთავარია, — ამბობს Tesla 

Tesla თვლის, რომ მას ჯერ კიდევ მნიშვნელოვანი უპირატესობები აქვს ჩინელ კონკურენტებთან შედარებით ისეთ სფეროებში, როგორიცაა ავტომატიზაციის ტექნოლოგია, AI ინფრასტრუქტურა, Nvidia-ს უახლეს ჩიპებზე წვდომა და მილიარდობით საათის მართვის ვიდეო თავისი ნეირონული ქსელის გასაწვრთნელად. 

შედარებით ადვილია აპარატურის ინტელექტუალური საკუთრების მოპარვა ან მიბაძვა“, — ამბობს Tesla-სთან დაახლოებული ერთი პირი. „თითქმის შეუძლებელია ჩვენი პროგრამული უზრუნველყოფის რევერს-ინჟინერინგი.“ 

თუმცა, Tesla-სთვის ყველაზე დიდი გამოწვევა ჩინეთის შეზღუდვებია მონაცემთა შეგროვებასა და გადაცემაზე. Musk-მა თქვა, რომ ჩინეთი არ აძლევს Tesla-ს უფლებას, თავისი ჩინური ავტოპარკიდან გენერირებული მართვის ვიდეო ქვეყნის გარეთ გადასცეს, ხოლო აშშ-ის ხელისუფლება ასევე არ დაუშვებს, რომ Tesla-მ წვრთნა ჩინეთში ჩაატაროს. ამან, ფაქტობრივად, ორმაგი სწავლების პროცესი გამოიწვია, სადაც FSD-ის ჩინურ ვერსიას გარდაუვლად ექნება დაბალი წარმადობა, რადგან მას ნაკლები ავტომობილი აწვდის მონაცემებს. 

საშინაო მოედნის უპირატესობა 

მიუხედავად იმისა, რომ BYD-ს, შესაძლოა, საშინაო მოედნის უპირატესობა ჰქონდეს მონაცემთა შეგროვებასა და უსაფრთხოებასთან დაკავშირებით, Wang-ის გვიანმა გადასვლამ უპილოტო ფუნქციონალზე ჯგუფისთვის გარკვეული რისკები შექმნა. ერთი მათგანი ფინანსური მდგრადობის საკითხია. ჩინელ ავტომწარმოებლებს შორის ფასების ომები ზიანს აყენებს მარჟებსა და ინდუსტრიის ბალანსს. 

წლების განმავლობაში, აშშ-ში წარმოებულ ჩიპებზე დამოკიდებულებასთან დაკავშირებული რისკები ჩინეთის საავტომობილო სექტორს თავზე ეკიდაუპილოტო სისტემების გეგმები ნებისმიერ მომენტში შეიძლება შეფერხდეს აშშ-ის საექსპორტო კონტროლის ან სანქციების გამო. თუმცა, ეს მოწყვლადობა, შესაძლოა, არ შენარჩუნდეს. ანალიტიკოსები თვლიან, რომ BYD მალე თავისი უპილოტო სისტემების უმეტესობას საკუთარი ძალებით შეიმუშავებს და სულ უფრო ხშირად ჩაანაცვლებს Nvidia-ს ჩიპებს პეკინში დაფუძნებული Horizon Robotics-ის მიერ წარმოებული ჩიპებით. 

BYD-ის აღმასრულებელი ვიცე-პრეზიდენტის, Stella Li-ს თქმით, Tesla-სთან კონკურენცია ელექტრომობილებსა და ავტონომიურ ტექნოლოგიებში ინოვაციას დააჩქარებს, რაც, საბოლოო ჯამში, BYD-ს „უკეთესკომპანიად აქცევს. 

ამ წელს Financial Times-თან ინტერვიუში, BYD-ის აღმასრულებელმა ვიცე-პრეზიდენტმა, Stella Li-მ, განაცხადა, რომ Tesla-სთან კონკურენცია ელექტრომობილებსა და ავტონომიურ ტექნოლოგიებში ინოვაციას დააჩქარებს, რაც, საბოლოო ჯამში, BYD-ს „უკეთესკომპანიად აქცევს.

მომავალში, თუ არ აწარმოებ ელექტრომანქანას, თუ არ ნერგავ ტექნოლოგიას ინტელექტსა და ავტონომიურ მართვაში, შენ თამაშგარე მდგომარეობაში აღმოჩნდები“, — გააფრთხილა მან. 

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ უფლება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას. 

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0