BMW-ს შემდეგი ელექტრომობილი აქამდე ყველაზე მდგრადი ავტომობილია — აი, რატომ
BMW-ს ახალი ელექტრომობილი, iX3, რომელიც Neue Klasse პლატფორმაზეა აგებული, კომპანიის ყველაზე მდგრადი მოდელი იქნება. გაიგეთ, როგორ ამცირებს BMW ნახშირბადის კვალს გადამუშავებული მასალებით, განახლებადი ენერგიითა და ახალი ბატარეებით.

შიდაწვისძრავიან ავტომობილთან გათანაბრების წერტილი სულ რაღაც ერთ წელიწადს შეადგენს.
მიუნხენი — BMW-ს შემდეგი მოდელის პრემიერა მნიშვნელოვანია. როდესაც ახალი iX3 ევროპაში ამ წლის ბოლოს, ხოლო ჩრდილოეთ ამერიკაში 2026 წელს გამოვა, ის BMW-ს ელექტრომობილების ახალი ოჯახის პირველი წარმომადგენელი იქნება, რომელიც აგებულია მოწინავე ახალ პლატფორმაზე, ცნობილზე, როგორც Neue Klasse. ზოგიერთი დეტალი, რაც ახალი iX3-ის შესახებ ვიცით — მათ შორის, თუ როგორ გამოიყურება ის — კიდევ რამდენიმე კვირა საიდუმლოდ უნდა დარჩეს, მაგრამ ამ დროისთვის შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ეს BMW-ს აქამდე ყველაზე მდგრადი სერიული ავტომობილი უნდა იყოს. აი, რატომ.
BMW ყოველთვის ქმნიდა საინტერესო კონცეპტუალურ ავტომობილებს. ერთ-ერთი ჩემი საყვარელი ბოლოდროინდელი კონცეფცია, ალბათ, i Vision Circular-ი იყო, რომელიც ავტომწარმოებელმა 2021 წელს წარმოადგინა — არა იმდენად თავად ავტომობილის, არამედ იმ სამშენებლო ტექნიკის გამო, რომელიც მან წარმოაჩინა და რომელთაგან ზოგიერთი iX3-შიც გამოჩნდა.
ეს მოიცავს მონო-მასალების აქტიურ გამოყენებას. ცენტრალური კონსოლის მხოლოდ ერთი სახის პლასტმასისგან დამზადება ნიშნავს, რომ მისი გადამუშავება ავტომობილის სიცოცხლის ბოლოს გაცილებით ადვილია. BMW-მ ასევე მნიშვნელოვნად გაზარდა მეორადი მასალების გამოყენება ავტომობილში: დაახლოებით 740 კგ გადამუშავებული მასალაა, მათ შორის, ბატარეის პაკეტში არსებული ლითიუმის, კობალტისა და ნიკელის ნახევარი; ალუმინის დისკებში არსებული ალუმინის 70%; და საბურავის მატარებლებში არსებული ალუმინის 80%. წინა საბარგული („frunk“) დამზადებულია პლასტმასისგან, რომელიც 30% გადამუშავებულ სათევზაო ბადეებს შეიცავს.
ნახშირბადის კვალის შემცირება
რა თქმა უნდა, უკეთესი მასალების შერჩევაზე მეტია საჭირო, თუ სერიოზულად გსურთ, შეამციროთ თქვენი ახალი ავტომობილის ნახშირბადის კვალი. ეს განსაკუთრებით ეხება ელექტრომობილებს — მიუხედავად EV-ების ყველა უპირატესობისა, მათი აწყობა მნიშვნელოვნად უფრო ენერგოტევადია, ვიდრე ახალი შიდაწვისძრავიანი ავტომობილის.
Neue Klasse ამ მიზნის მიღწევისთვის აუცილებელია. ქარხანა დებრეცენში, უნგრეთში, სრულად განახლებადი ენერგიით იკვებება და BMW-ს დამკვიდრებულ ქარხნებთან შედარებით, ორი მესამედით ნაკლებ CO₂-ს გამოყოფს. ბატარეის პაკეტი კი, რომელიც სრულიად ახალ, BMW-ს ცილინდრულ უჯრედს იყენებს, თითო კვტ/სთ-ზე 42%-ით ნაკლები ნახშირბადის კვალი აქვს, ვიდრე პრიზმულ უჯრედებს.
ჩვენ ბევრს ვერ ვიტყვით ახალი, მე-6 თაობის ძალური აგრეგატის მოსალოდნელ ეფექტიანობაზე ამ თვის ბოლომდე, მაგრამ შეგვიძლია ვთქვათ, რომ BMW-ს გამოთვლებით, iX3-ს შეუძლია, შიდაწვისძრავიან ავტომობილთან გათანაბრების წერტილს სულ რაღაც ერთ წელიწადში მიაღწიოს.
-
თუ ავტომობილს სრულად განახლებადი ელექტროენერგიით დამუხტავთ, სულ რაღაც 17,500 კმ-ის შემდეგ, ის შიდაწვისძრავიან ავტომობილს უტოლდება.
-
ევროპული ენერგიის გენერირების ნორმალური მიქსის გამოყენებით, ეს ზღვარი 21,000 კმ-ზე მოდის.
200,000 კმ-ის გავლის შემდეგ, iX3-ს უნდა ჰქონდეს სიცოცხლის განმავლობაში 23 ტონა ნახშირბადის კვალი (ან 14.6 ტონა მხოლოდ განახლებადი ენერგიის გამოყენებით); ამის საპირისპიროდ, ჩვეულებრივ BMW X3 კროსოვერს 52.8 ტონა ექნებოდა.
დაელოდეთ 25 აგვისტოს, როდესაც შევძლებთ, მოგიყვეთ, კიდევ რა შევიტყვეთ BMW-ს შემდეგი EV კროსოვერის შესახებ.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






