კომპანიებს, შესაძლოა, მალე რაკეტების საჰაერო სივრცეში გაშვებისთვის მოსაკრებლის გადახდა მოუწიოთ

აშშ-ის სენატში წარდგენილი ახალი კანონპროექტი კომერციულ კოსმოსურ კომპანიებს, როგორიცაა SpaceX, რაკეტების გაშვებისა და დაბრუნებისთვის ლიცენზირების მოსაკრებლის დაწესებას სთავაზობს. მიზანი FAA-ს მზარდი დატვირთვის დაფინანსებაა.

კომპანიებს, შესაძლოა, მალე რაკეტების საჰაერო სივრცეში გაშვებისთვის მოსაკრებლის გადახდა მოუწიოთ

ზოგიერთი კოსმოსური კომპანია ამ იდეის წინააღმდეგი სულაც არ არის, SpaceX-ს კი კომენტარი არ გაუკეთებია.

საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს
საუკეთესო ტექნოლოგიური კომპანიები გეძებენ!
ეწვიე ITJobs.ge-ს

აშშ-ის ფედერალურმა საავიაციო ადმინისტრაციამ (FAA), შესაძლოა, მალე დააწესოს მოსაკრებლები კომპანიებისთვის, რომლებიც გაშვებისა და ხელახალი შემოსვლის ლიცენზიებს ითხოვენ. ეს ახალი მიდგომაა სააგენტოსთვის იმ რესურსების მიცემის მცდელობაში, რომლებიც მას სწრაფად მზარდ კომერციულ კოსმოსურ ინდუსტრიასთან გასამკლავებლად სჭირდება.

სენატორ ტედ კრუზის მიერ გასულ კვირას გამოქვეყნებული საბიუჯეტო კანონპროექტის ტექსტი ითვალისწინებს, რომ FAA-ს კომერციული კოსმოსური ტრანსპორტის ოფისმა, მომავალი წლიდან, კოსმოსური კომპანიებისთვის სალიცენზიო მოსაკრებლების დაწესება დაიწყოს. მოსაკრებლები რვა წლის განმავლობაში ეტაპობრივად გაიზრდება, რის შემდეგაც FAA მათ ინფლაციის შესაბამისად დააკორექტირებს.

ტრამპის ადმინისტრაციის 2026 წლის ფისკალური წლის ბიუჯეტის მოთხოვნა FAA-ს კომერციული კოსმოსური ტრანსპორტის ოფისისთვის 42 მილიონ დოლარს ითვალისწინებს, რაც სააგენტოს მთლიანი, 22-მილიარდიანი ბიუჯეტის მცირე ნაწილია. FAA-ს ოფისის ბიუჯეტი 2021-2024 წლებში 27.6 მილიონი დოლარიდან 42 მილიონ დოლარამდე გაიზარდა, როდესაც ისეთმა კომპანიებმა, როგორიცაა SpaceX-ი, დაიწყეს ჩივილი, რომ FAA მზად არ იყო სწრაფად განვითარებადი ინდუსტრიისთვის.

2015 წელს FAA-მ 11 კომერციული გაშვებისა და ხელახალი შემოსვლის ოპერაციის ლიცენზირება მოახდინა. გასულ წელს, კოსმოსური ოპერაციების რაოდენობა 164-მდე გაიზარდა, 2025 წელს კი აშშ-ის ინდუსტრია 200-ზე მეტი კომერციული გაშვებისა და ხელახალი შემოსვლის ჩატარებას გეგმავს. ამ გაშვებების უმეტესობას SpaceX-ის Falcon 9 რაკეტა ასრულებს.

როგორ იმუშავებს მოსაკრებელი?

კრუზის კანონპროექტი ითვალისწინებს, რომ FAA-მ კომერციულ კოსმოსურ კომპანიებს მოსაკრებელი ტვირთის მასის მიხედვით დააკისროს, დაწყებული 25 ცენტით თითო ფუნტზე 2026 წელს და გაზრდილი 1.50 დოლარამდე თითო ფუნტზე 2033 წელს. თითო გაშვებაზე ან შემოსვლაზე მთლიანი მოსაკრებელი 2026 წელს $30,000-ით იქნება შეზღუდული, 2033 წელს კი $200,000-მდე გაიზრდება.

სენატორმა კრუზმა აღნიშნა, რომ ეროვნული საჰაერო სივრცის სისტემის თითქმის ყველა მომხმარებელი იხდის რაღაცას სისტემაში, გარდა კოსმოსური გამშვები კომპანიებისა.

ტრამპის მიერ FAA-ს ადმინისტრატორის პოსტზე წარდგენილი კანდიდატი, ბრაიან ბედფორდი, გასულ ოთხშაბათს, სენატში მოსმენაზე, მოსაკრებლების საჭიროებას დაეთანხმა. „მგზავრები და ავიაკომპანიები თავად იხდიან მნიშვნელოვან გადასახადებს... ეს გადასახადები ჩვენი ეროვნული საჰაერო სივრცის სისტემის მოდერნიზაციისთვისაა განკუთვნილი,“ — უთხრა ბედფორდმა კრუზს.

გავლენა SpaceX-ზე

კომპანია, რომელზეც შემოთავაზებული სალიცენზიო მოსაკრებლები ყველაზე მეტ გავლენას მოახდენს, SpaceX-ი იქნება.

სწრაფი გამოთვლა გვიჩვენებს, რომ SpaceX-ი მომავალ წელს, კრუზის კანონმდებლობის მიღების შემთხვევაში, საშუალო Starlink-ის გაშვებისთვის დაახლოებით $9,400-ს გადაიხდის. გასულ წელს SpaceX-მა Starlink-ის 89 სპეციალური მისია განახორციელა. ეს კი, კრუზის სალიცენზიო სქემის მიხედვით, FAA-ს ხაზინაში წლიურად $800,000-ზე მეტს შეიტანდა. SpaceX-ის ყველა სხვა კომერციული გაშვების გათვალისწინებით, ეს რიცხვი, სავარაუდოდ, 1 მილიონ დოლარს გადააჭარბებდა.

თუ ვივარაუდებთ, რომ Falcon 9-ები 2033 წელსაც გააგრძელებენ Starlink-ის სატელიტების გაშვებას, მოსაკრებელი თითო გაშვებაზე დაახლოებით $56,000-მდე გაიზრდება. იმ დროისთვის, შესაძლოა, SpaceX-მა Starlink-ის ყველა მისია თავის ახალ, გიგანტურ Starship რაკეტაზე გადაიტანოს, რა შემთხვევაშიც კომპანია, სავარაუდოდ, FAA-ს მიერ შემოთავაზებულ, თითო გაშვებაზე $200,000-იან ზღვარს მიაღწევს.

ინდუსტრიის რეაქცია

Commercial Spaceflight Federation-მა, ინდუსტრიის ლობისტურმა ჯგუფმა, რომელშიც SpaceX-ი და Blue Origin-ი შედიან, გასულ წელს განაცხადა, რომ ის მოსაკრებლების შექმნის იდეის წინააღმდეგი იყო.

SpaceX-მა Ars-ის კითხვებს არ უპასუხა. United Launch Alliance (ULA), სავარაუდოდ, FAA-ს მოსაკრებლების სიდიდით მეორე გადამხდელი გახდება. ULA-ს წარმომადგენელმა Ars-ს განუცხადა, რომ კომპანია ჯერ კიდევ განიხილავს წინადადებას. „ზოგადად, ჩვენ მხარს ვუჭერთ მოსაკრებლებს, რომლებიც ხელმისაწვდომია, არ აყენებს აშშ-ის კომპანიებს არახელსაყრელ მდგომარეობაში უცხოელ კონკურენტებთან შედარებით, არის სამართლიანი და გამოიყენება საერთო ინფრასტრუქტურის გასაუმჯობესებლად,“ — თქვა წარმომადგენელმა.

ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.

გაზიარება

როგორია თქვენი რეაქცია?

მოწონება მოწონება 0
არ მომწონს არ მომწონს 0
სიყვარული სიყვარული 0
სასაცილო სასაცილო 0
გაბრაზებული გაბრაზებული 0
მოწყენილი მოწყენილი 0
ვაუ ვაუ 0