Delta უარყოფს, რომ AI-ს გაბერილი, პერსონალიზებული ფასების დასადგენად იყენებს
ერთთვიანი მწვავე კრიტიკის შემდეგ, ავიაკომპანია Delta-მ საბოლოოდ განმარტა, როგორ მუშაობს მისი AI-ფასწარმოქმნის სისტემა. კომპანია უარყოფს, რომ მომხმარებლებზე „ჯაშუშობს“ და მათ პერსონალურ მონაცემებს ინდივიდუალური ფასების დასაწესებლად იყენებს.

Delta საბოლოოდ განმარტავს, თუ როგორ მუშაობს მისი AI-ფასწარმოქმნა, მიმდინარე კრიტიკის ფონზე.
Delta-მ ივლისი თავისი AI-ფასწარმოქმნის სისტემის გარშემო ატეხილი მწვავე კრიტიკასთან გამკლავებაში გაატარა, რასაც ავიაკომპანია საზოგადოების ფართო გაუგებრობას უწოდებს.
ახლა კი, Delta-მ საბოლოოდ გადაწყვიტა, დეტალურად აეხსნა, თუ როგორ მუშაობს AI-ფასწარმოქმნა, რათა უარყოს ის, რასაც ის მომხმარებელთა უფლებების დამცველების, კანონმდებლებისა და მედიის მიერ გაკეთებულ „არასწორ“ დახასიათებას უწოდებს.
კანონმდებლებისადმი გაგზავნილ წერილში, რომლებიც Delta-ს მომხმარებელთა პერსონალურ მონაცემებზე ჯაშუშობასა და ფასების „გაბერვაში“ ადანაშაულებდნენ, Delta-მ განაცხადა, რომ „არ არსებობს არცერთი სატარიფო პროდუქტი, რომელსაც Delta ოდესმე იყენებდა, ტესტავდა ან გეგმავს, რომელიც მომხმარებლებს პერსონალურ მონაცემებზე დაყრდნობით ინდივიდუალიზებულ ფასებს სთავაზობს“.
გაუგებრობა მას შემდეგ წარმოიშვა, რაც Delta Air Lines-ის პრეზიდენტმა, გლენ უილიამ ჰაუენშტეინმა, ზაფხულის ინვესტორებთან საუბრისას AI-ფასწარმოქმნის შესახებ ისაუბრა. ჰაუენშტეინმა დაადასტურა, რომ ბოლო ექვსი თვის განმავლობაში შიდა ფრენების დაახლოებით 3% AI-ფასწარმოქმნის სისტემით გაიყიდა და რომ Delta გეგმავდა, წლის ბოლომდე ეს მაჩვენებელი ბილეთების 20%-მდე გაეზარდა.
კრიტიკოსებმა გამჭვირვალობა მოითხოვეს და გამოთქვეს შეშფოთება, რომ Delta-ს AI-ფასწარმოქმნამ, შესაძლოა, დისკრიმინაციული ფასები გამოიწვიოს. მაგრამ Delta არ ჩქარობდა განემარტა, თუ როგორ მუშაობდა მისი სისტემა, სანამ კანონმდებლებმა Delta-ს AI-პრაქტიკის შემსწავლელი წერილი არ გაგზავნეს.
Delta-ს სკანდალი გამჭვირვალობის ღირებულებას ხაზს უსვამს
Delta-ს თანახმად, კომპანიას აქვს „ნულოვანი ტოლერანტობა დისკრიმინაციული ან მტაცებლური ფასწარმოქმნის მიმართ“ და თავის AI სისტემას მხოლოდ აგრეგირებულ მონაცემებს აწვდის „არსებული სატარიფო ფასწარმოქმნის პროცესების გასაუმჯობესებლად“.
იმის ნაცვლად, რომ ტარიფების ფასები მომხმარებელთა პირად ინფორმაციას დაეფუძნოს, დელტას წარმომადგენელმა განმარტა, რომ „ყველა მომხმარებელს აქვს წვდომა ერთსა და იმავე ტარიფებსა და შეთავაზებებზე, რომლებიც ეფუძნება მომხმარებლის მიერ მოწოდებულ ობიექტურ კრიტერიუმებს, როგორიცაა გამგზავრებისა და დანიშნულების ადგილი, წინასწარი შეძენა, ყოფნის ხანგრძლივობა და არჩეული მგზავრობის გამოცდილება“.
AI-ს გამოყენებამ, შესაძლოა, გამოიწვიოს ფასების ზრდა ან შემცირება, მაგრამ არა სხვადასხვა მომხმარებლისთვის პერსონალიზებული ტარიფები, თქვა კომპანიის წარმომადგენელმა.
ფაქტორები, რომლებსაც AI სისტემა ითვალისწინებს, მოიცავს „მომხმარებელთა მოთხოვნას ადგილებზე და შესყიდვების მონაცემებს აგრეგირებულ დონეზე, კონკურენტულ შეთავაზებებსა და განრიგებს, მარშრუტის წარმადობასა და მომსახურების ღირებულებას, საწვავის ჩათვლით“.
„იმის გათვალისწინებით, რომ ნებისმიერ დროს იყიდება ათობით მილიონი ტარიფი და ასობით ათასი მარშრუტი, ახალი ტექნოლოგიის, როგორიცაა AI, გამოყენება გვპირდება პროცესის გამარტივებას, რომლითაც ჩვენ ვაანალიზებთ არსებულ მონაცემებს,“ — წერს კომპანიის წარმომადგენელი.
კრიტიკოსებმა აღნიშნეს, რომ Delta ერთ-ერთი პირველი იყო, რომელმაc აღიარა, რომ ფასწარმოქმნაზე გავლენის მოსახდენად AI-ს იყენებდა, მაგრამ ინვესტორებთან საუბრისას გაკეთებულმა ბუნდოვანმა განმარტებამ გამოიწვია გაუგებრობა, რადგან, როგორც ჩანს, Delta ფეხს ითრევდა გამჭვირვალობისკენ მოწოდებების ფონზე.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






