აშშ-ში შესაძლოა TikTok-ის შეზღუდული ვერსია გამოჩნდეს: ტრამპის გარიგების პერსპექტივა
დონალდ ტრამპი ცდილობს, მიაღწიოს შეთანხმებას, რომელიც TikTok-ს აშშ-ში აკრძალვისგან იხსნის, თუმცა თავადაც არ არის დარწმუნებული წარმატებაში. გარიგებას ჩინეთის მთავრობის თანხმობა სჭირდება, რომელიც აპლიკაციის ალგორითმს ეროვნულ ტექნოლოგიად განიხილავს და მის გაყიდვას ეწინააღმდეგება.

აი, რატომ არ არის ტრამპი „დარწმუნებული“, რომ ჩინეთს TikTok-ის გარიგებაზე დაითანხმებს.
შეძლებს კი Donald Trump-ი, შეასრულოს თავისი წინასაარჩევნო დაპირება და გადაარჩინოს TikTok-ი იმ გარიგების საბოლოოდ დადებით, რომელიც აპლიკაციას აშშ-ში ფუნქციონირების საშუალებას მისცემს ამერიკის ეროვნული უსაფრთხოების კომპრომეტირების გარეშე? პერსპექტივა არც ისე კარგია.
მიუხედავად იმისა, რომ The Information-ი იტყობინება, რომ TikTok-ის ახალი ვერსია აშშ-ის ბაზარზე გასაშვებად ამ სექტემბერში მზადდება, თავად Trump-იც კი არ შეიძლება იყოს დარწმუნებული, რომ გარიგება გარდაუვალია. „ჩვენ, ფაქტობრივად, გარიგება გვაქვს“, — განუცხადა Trump-მა ცოტა ხნის წინ ჟურნალისტებს, და მიანიშნა, რომ ფიქრობს, ჩინეთის პრეზიდენტს ან სხვა ოფიციალურ პირს „ორშაბათს ან სამშაბათს“ შეხვდება, რათა თავისი გარიგების უახლესი ვერსია წარადგინოს. მაგრამ კითხვაზე, დათანხმდებოდა თუ არა ჩინეთი გარიგებას, Trump-მა აღიარა: „დარწმუნებული არ ვარ, მაგრამ მგონია, რომ კი.“
Trump-ის თქმით, გარიგება „კარგია ჩინეთისთვისაც“ და აშშ-ისთვისაც, მაგრამ აღსანიშნავია, რომ ჩინეთმა წინა გარიგებაზე უარი თქვა, როგორც ჩანს, არა იმიტომ, რომ გარიგება „კარგი“ არ იყო, არამედ იმიტომ, რომ Trump-ის სატარიფო მუქარებმა მოლაპარაკებები ჩაშალა, — იტყობინებოდა CNN. ამჟამად, აშშ-სა და ჩინეთს შორის ზავი არის დადებული, მაგრამ ეს არ ნიშნავს, რომ რომელიმე მხარემ სავაჭრო ომში უკან დაიხია. და ისტორია, შესაძლოა, განმეორდეს, თუ Trump-ი ჩინეთის მიმართ მუქარების „სროლას“ გააგრძელებს გარიგების დადების მცდელობის პარალელურად.
გარიგების სირთულეები
აშშ-ის კანონის თანახმად, TikTok-ი 17 სექტემბრამდე უნდა გაიყიდოს ან აიკრძალოს აშშ-ში. Trump-ი, როგორც ჩანს, მთელი წლის განმავლობაში რთულ მდგომარეობაში იყო, რადგან გარიგების საბოლოო პირობებმა, შესაძლოა, ამჟამინდელ მფლობელს, ByteDance-ს, არ მისცეს პლატფორმის 20%-ზე მეტის ფლობის ან TikTok-ის ალგორითმსა და მონაცემთა გაზიარების პრაქტიკაზე რაიმე კონტროლის შენარჩუნების უფლება.
როგორც ByteDance, ისე ჩინეთი, დიდი ხანია ეწინააღმდეგებიან იძულებით გაყიდვას. ჩინეთის კომერციის სამინისტრო ამტკიცებს, რომ ჩინეთმა უნდა დაამტკიცოს ნებისმიერი გაყიდვა, რომელიც TikTok-ის ალგორითმს მოიცავს, რადგან ეს ჩინური ტექნოლოგიის ექსპორტად ჩაითვლება. იმისთვის, რომ ჩინეთის თანხმობა თავიდან აეცილებინა, Trump-ს ადრე ჰქონდა იდეა, რომ ამერიკელ მფლობელებს — „მდიდარი ადამიანების“ ჯგუფს, რომლებსაც, Trump-ის თქმით, შეეძლოთ Oracle-ის ხელმძღვანელობით ახალი ამერიკული სუბიექტის შექმნა — ალგორითმი იჯარით აეღოთ. მაგრამ მას შემდეგ Trump-მა მიანიშნა, რომ ჩინეთს მოუწევს მისი გარიგების ამჟამინდელ ვერსიაზე ხელის მოწერა, რაც იმაზე მიუთითებს, რომ აშშ-მა, შესაძლოა, იჯარის იდეაზე უარი თქვა არა მხოლოდ ჩინეთის, არამედ თეთრი სახლის შიგნით არსებული წინააღმდეგობის გამო.
ორშაბათს, ჩინეთს არ უჩვენებია, რომ Trump-ის გარიგებას ან TikTok-ის პოტენციურ გაყიდვას დადებითად ეკიდება, — იტყობინებოდა CNN. განცხადებაში, ჩინეთის საგარეო საქმეთა სამინისტროს სპიკერმა, Mao Ning-მა, თქვა, რომ „ჩინეთმა მრავალჯერ გაიმეორა თავისი პრინციპი და პოზიცია TikTok-თან დაკავშირებულ საკითხებზე“. ეს იმაზე მიუთითებს, რომ ჩინეთი მყარად დგას თავის პოზიციაზე, რომ TikTok-ის ნებისმიერი შესყიდვა „დამოუკიდებლად“ უნდა იმართებოდეს საბაზრო პრინციპებით, „ღია, სამართლიან, სამართლიან და არადისკრიმინაციულ ბიზნეს გარემოში“ ჩინური ბიზნესებისთვის.
ნაკლებად სავარაუდოა, რომ ჩინეთი დაამტკიცებს იმ გაყიდვას, რომელიც Trump-მა მოამზადა, — განუცხადა CNN-ს Alex Capri-მ, სინგაპურის ეროვნული უნივერსიტეტის ბიზნეს სკოლის ლექტორმა, — ალბათ, ძირითადად იმიტომ, რომ TikTok-ის ალგორითმი ზედმეტად ღირებულია.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ უფლება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






