WhatsApp-ში რეკლამები „თანდათანობით“ გამოჩნდება
WhatsApp-ი პირველად თავის ისტორიაში რეკლამების ჩვენებას იწყებს, რომლებიც „განახლებების“ (Updates) განყოფილებაში, სტატუსებსა და არხებში გამოჩნდება. მფლობელი კომპანია Meta აცხადებს, რომ პირადი ჩეთები ურეკლამო დარჩება, თუმცა ეს ნაბიჯი მნიშვნელოვან ცვლილებას წარმოადგენს კონფიდენციალურობაზე ორიენტირებული აპლიკაციისთვის, რომელიც თავისი უზარმაზარი მომხმარებელთა ბაზის მონეტიზაციას ცდილობს.

რეკლამები WhatsApp-ის „განახლებების“ (Updates) განყოფილებაში გამოჩნდება.
2009 წელს გაშვების შემდეგ პირველად, WhatsApp-ი მომხმარებლებს რეკლამებს უჩვენებს. კომპანიის განცხადებით, რეკლამები „თანდათანობით“ დაინერგება.
ამ ეტაპზე, რეკლამები მხოლოდ WhatsApp-ის „განახლებების“ განყოფილებაში გამოჩნდება, სადაც მომხმარებლებს შეუძლიათ თავიანთი სტატუსის განახლება და არხებზე წვდომა. მფლობელი კომპანია Meta აცხადებს, რომ რეკლამების ამ განყოფილებაში განთავსება ნიშნავს, რომ ისინი „პირად საუბრებს ხელს არ შეუშლის“.
Meta-ს თქმით, „განახლებების“ განყოფილებას ყოველდღიურად 1.5 მილიარდი ადამიანი იყენებს. თუმცა, თუ თქვენ WhatsApp-ს ექსკლუზიურად პირადი შეტყობინებებისა და ჯგუფური ჩეთებისთვის იყენებთ, შესაძლოა, რეკლამებს არასდროს წააწყდეთ.
WhatsApp-ის მომხმარებლები სამი სხვადასხვა ტიპის რეკლამას იხილავენ. ერთი არის „სტატუსის“ სექციაში, სადაც მომხმარებლები, როგორც წესი, მეგობრებს უზიარებენ ფოტოებს, ვიდეოებსა და ტექსტს, რომელიც 24 საათში ქრება. მეგობრების სტატუსების თვალიერებისას, მომხმარებლები რეკლამის განმთავსებლების სტატუსებსაც იხილავენ.
ასევე იქნება „რეკლამირებული არხები“ (Promoted Channels): „პირველად, ადმინისტრატორებს ექნებათ საშუალება, გაზარდონ თავიანთი არხის ცნობადობა“, — აცხადებენ Meta-ში.
დაბოლოს, WhatsApp-ი რეკლამის განმთავსებლებს საშუალებას აძლევს, მომხმარებლებს ყოველთვიური გადასახადი დაუწესონ „ექსკლუზიური განახლებების“ მისაღებად.
იმის გადასაწყვეტად, თუ რომელ რეკლამას იხილავენ მომხმარებლები, Meta-ს თქმით, WhatsApp-ი გამოიყენებს ისეთ ინფორმაციას, როგორიცაა ქვეყნის კოდი, ასაკი, მოწყობილობის ენის პარამეტრები და მომხმარებლის „ზოგადი (და არა ზუსტი) მდებარეობა, მაგალითად, ქალაქი ან ქვეყანა“. გარდა ამისა, WhatsApp-ი რეკლამის განთავსებას დააფუძნებს მომხმარებლების „აქტივობაზე სტატუსებსა და არხებში“.
WhatsApp-ი ასევე დაეყრდნობა იმას, თუ როგორ იყენებენ ადამიანები Meta-ს პორტფოლიოში შემავალ სხვა აპლიკაციებს, თუ მომხმარებლები ნებაყოფლობით დააკავშირებენ ანგარიშებს.
მოსალოდნელი შემობრუნება
WhatsApp-ი დიდი ხანია, თავს უფრო კონფიდენციალურ მესენჯერად წარმოაჩენს. თუმცა, რეკლამების სფეროში შესვლამ შეიძლება ეს რეპუტაცია შეცვალოს, რადგან კომპანია ცდილობს, დააბალანსოს მომხმარებლებისა და რეკლამის განმთავსებლების საჭიროებები.
ადრე WhatsApp-ი შემოსავალს მხოლოდ ფასიანი WhatsApp Business Platform-ითა და Facebook-სა და Instagram-ზე რეკლამების გაყიდვით იღებდა. აპრილში ინვესტორებთან საუბრისას, Meta-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა, Mark Zuckerberg-მა, განაცხადა, რომ WhatsApp Business Platform-ი მნიშვნელოვან ზრდას აჩვენებდა, მაგრამ ასევე გამოხატა ინტერესი WhatsApp-იდან მეტი შემოსავლის მიღების შესახებ:
„ამჟამად ჩვენი ბიზნესის უდიდესი ნაწილი Facebook-ისა და Instagram-ის „ფიდებში“ რეკლამაა. მაგრამ WhatsApp-ს ახლა 3 მილიარდზე მეტი ყოველთვიური აქტიური მომხმარებელი ჰყავს... ბიზნეს მესიჯინგი ჩვენი ბიზნესის შემდეგი საყრდენი უნდა გახდეს“.
სოციალური მედიის პლატფორმები სულ უფრო ხშირად მიმართავენ რეკლამებს. Reddit-მა, მაგალითად, სტაბილურად გაზარდა რეკლამის განმთავსებლების რაოდენობა, რამაც მას ოქტომბერში პირველი მოგების მიღწევაში შეუწყო ხელი. Discord-მა რეკლამების ჩვენება 2024 წელს დაიწყო.
იმის გათვალისწინებით, რომ WhatsApp-ი Meta-ს ეკუთვნის, რომელმაც ბოლო კვარტალურ ანგარიშში შემოსავლების 98% რეკლამიდან მიიღო, ეს ბუნებრივი ნაბიჯია. Meta-მ (მაშინ Facebook) WhatsApp-ი 2014 წელს დაახლოებით $16 მილიარდად შეიძინა და ახლა, სხვა სოციალური მედიის ფირმების მსგავსად, ინვესტიციის უკუგებასა და შემდგომ ზრდას რეკლამის განმთავსებლების ფულით ცდილობს.
WhatsApp-ის სარეკლამო დატვირთვა უმნიშვნელო უნდა იყოს იმ ადამიანებისთვის, ვინც მას მხოლოდ შეტყობინებებისთვის იყენებს. მაგრამ Meta-ს რეკლამაზე ორიენტირებული ბიზნესისა და WhatsApp-იდან მეტი შემოსავლის მიღების გამოხატული ინტერესის ფონზე, ეს, შესაძლოა, მხოლოდ დასაწყისი იყოს.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






