Smart TV-ის OS-ები: მუდმივი კონფლიქტი კონფიდენციალურობასა და რეკლამის განმთავსებლებს შორის
Samsung TV-ს აღმასრულებელმა დირექტორმა აღიარა, რომ Smart TV-ების ინდუსტრიაში „მუდმივი კონფლიქტია“ მომხმარებლის კონფიდენციალურობასა და რეკლამის განმთავსებლების მიერ მონაცემების მოთხოვნას შორის. ანალიზი იკვლევს, თუ როგორ ქმნის სარეკლამო შემოსავლებზე ორიენტირებული ბიზნეს მოდელი არაეფექტიან ეკოსისტემას, რომელმაც შესაძლოა, მომხმარებლები ალტერნატიულ პლატფორმებზე გადასვლისკენ წაახალისოს.

რეკლამის განმთავსებლებს სურთ, იცოდნენ, „ზუსტად რა მიირთვით საუზმეზე“.
დენვერი — დღეს Smart TV-ების ოპერაციული სისტემების (OS) მფლობელების უმეტესობა სარეკლამო ბიზნესშია ჩართული. როგორც ბიუჯეტური, ისე პრემიუმ ტელევიზორების პროგრამული უზრუნველყოფის პროვაიდერები თავიანთ სარეკლამო უნარებს აუმჯობესებენ, რაც მომხმარებლის მონაცემების შეგროვების შესაძლებლობების განვითარებას მოითხოვს. ეს ინდუსტრიაში „თანდაყოლილ კონფლიქტს“ ქმნის, განაცხადა Samsung TV Plus-ის კონტენტისა და პროგრამირების ვიცე-პრეზიდენტმა, Takashi Nakano-მ, გასულ კვირას დენვერში გამართულ StreamTV Show-ზე.
კონფერენციის ფარგლებში გამართულ პანელზე Nakano-მ აღიარა რეკლამის განმთავსებლებისა და Smart TV-ის მომხმარებლების ურთიერთსაწინააღმდეგო საჭიროებები, რომლებიც მონაცემთა კონფიდენციალურობის გონივრულ დონეს ითხოვენ.
„გსურთ, რომ თქვენი მონაცემები გაიყიდოს და ყველამ ზუსტად იცოდეს, რას უყურეთ... პასუხი, როგორც წესი, არის „არა“, — განაცხადა Samsung-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა. „და მაინც, რეკლამის განმთავსებლებს ეს ყველა მონაცემი სურთ. მათ უნდათ, ზუსტად იცოდნენ, რა მიირთვით საუზმეზე“.
Nakano-მ ასევე აღნიშნა, რომ OS-ების მფლობელები შესაძლოა, იმაზე მეტ მონაცემს აგროვებდნენ, ვიდრე რეალურად სასარგებლო ან აუცილებელია:
„ვფიქრობ, სარეკლამო ეკოსისტემაში, რომელიც ამდენ მონაცემს აწვდის, თანდაყოლილი კონფლიქტია... ჩვენ გაგვიმართლა, რომ ამდენი მონაცემი გვაქვს, მაგრამ ამავდროულად ვფიქრობთ: „ნამდვილად გვინდა ამ ყველაფრის გაცემა?“ ამის გარშემო მუდმივი კონფლიქტია, არა? მაშ, როგორ შევქმნათ ეკოსისტემა, სადაც შეგვიძლია, საკმაოდ კარგი რეკლამა ვაჩვენოთ? იქნებ, ის იდეალური არ იყოს...“
დღეს დაკავშირებული ტელევიზორების (CTV) OS-ები, ძირითადად, არა მხოლოდ მომხმარებლის მონაცემების შეგროვებაზეა აგებული, არამედ მაყურებლის შესახებ ახალი ტიპის ინფორმაციის მოპოვების გზების შექმნაზეც, რათა უფრო რელევანტური და ეფექტიანი რეკლამები შესთავაზონ. LG-მ, მაგალითად, ცოტა ხნის წინ გამოაცხადა, რომ მისი Smart TV-ის OS, webOS, გამოიყენებს ახალ AI მოდელს, რომელიც სარეკლამო განთავსებას მაყურებლის ემოციებსა და პირად შეხედულებებზე დააფუძნებს.
თუმცა, გარკვეულ მომენტში, OS-ის ოპერატორებმა შეიძლება იმაზე მეტი მონაცემი შეაგროვონ, ვიდრე რეალურად სასარგებლოა, რაც მაყურებლის საზღვრებს არღვევს. Nakano-მ თქვა:
„ვფიქრობ, სისტემა გაუმართავია. იმდენი სხვადასხვა რგოლია, რომლებსაც ეს მოთხოვნები გადის და რომლებიც, სავარაუდოდ, არ არის აუცილებელი. ეს იმ არაეფექტიანობის გვერდითი პროდუქტია, რომლის გამოსწორებასაც ვცდილობთ“.
ყურადღების ცენტრში — პროგრამული უზრუნველყოფა
სტრიმინგ OS-ების მიერ შემოსავლის გენერირების უნარი სულ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება ტელევიზორებისა და სტრიმინგ მოწყობილობების მწარმოებლებისთვის, როგორიცაა Samsung, Amazon, LG, Roku და Vizio, რომლებიც დაბალ მოგების მარჟებს ებრძვიან და უფრო საიმედო ზრდას პროგრამული უზრუნველყოფის უნარში ეძებენ, მოახდინოს რეკლამირება და მომხმარებლების თვალყურის დევნება.
ამ თვეში გამოქვეყნებულ პროგნოზში, WPP Media-მ ივარაუდა, რომ 2025 წელს სტრიმინგ ტელევიზია სატელევიზიო სარეკლამო შემოსავლების დაახლოებით 27%-ს, ანუ $41.8 მილიარდს შეადგენს. მსოფლიოს უდიდესი მედია საინვესტიციო ფირმა მოელის, რომ სტრიმინგის სარეკლამო შემოსავალი 2030 წლისთვის $71.9 მილიარდს მიაღწევს.
თუმცა, მაყურებლები ნაკლებ ყურადღებას აქცევენ თავიანთი სტრიმინგ მოწყობილობების პროგრამულ უზრუნველყოფას. ტელევიზორის ბრენდები, რომლებსაც Ars-ი ესაუბრა, ხშირად აღნიშნავენ, რომ მომხმარებლებისთვის მთავარი ფაქტორები გამოსახულების ხარისხი და ფასია.
Katherine Pond-მა, Vizio-ს პლატფორმის კონტენტისა და პარტნიორობის ჯგუფის ვიცე-პრეზიდენტმა, პანელზე აღნიშნა, რომ მას შემდეგ, რაც ვინმე ტელევიზორს იყიდის, OS-ის ოპერატორები „რეალურად, კონკურენციაში აღარ არიან“. თუმცა, OEM-ები მაინც ცდილობენ, უზრუნველყონ, რომ მომხმარებლებმა მათი OS გამოიყენონ.
რადგან ტელევიზორების ბაზარი აპარატურის გაყიდვებიდან მონაცემების, რეკლამებისა და თვალთვალის ბრძოლისკენ მიდის, ტელევიზორის ბრენდები, ძირითადად, ისეთი OS-ების განვითარებაში არიან ჩადებულნი, რომლებიც რეკლამის განმთავსებლების საჭიროებებს მოემსახურება. მაგრამ არსებობს მოთხოვნა ადვილად სამართავ OS-ებზეც, რომლებიც მომხმარებლებს დაეხმარება, მაქსიმალურად გამოიყენონ თავიანთი ტელევიზორი და იპოვონ ის კონტენტი, რომელიც მოეწონებათ. აქ ჩვენ ვხედავთ კიდევ ერთ კონფლიქტს, რომლის წინაშეც TV OS-ების მფლობელები დგანან. თუმცა, იმის უზრუნველყოფის გარეშე, რომ TV OS-ები მომხმარებლებს ისევე კარგად ემსახურებიან, როგორც კორპორაციებს, მაყურებლები, სავარაუდოდ, თავიანთი მოწყობილობების პროგრამულ უზრუნველყოფას უფრო დახვეწილი ალტერნატივებით, მაგალითად, Apple TV-ის ბოქსით, ჩაანაცვლებენ.
ITNEWS-ის მეგობარი ვებ-გვერდია ITJOBS.GE. ITJOBS.GE-ზე ორგანიზაციებს და ფიზიკურ პირებს, აქვთ საშუალება განათავსონ როგორც ვაკანსიები, ტრენინგები და ივენთები ასევე კონკრეტული Tech დავალებები, რისთვისაც ეძებენ დეველოპერებს, დიზაინერებს, სეო სპეციალისტებს და ა.შ. ITJOBS.GE - იპოვე დასაქმების საუკეთესო შესაძლებლობები ან გამოაქვეყნე ვაკანსია / დავალება და მიაწვდინე ხმა სასურველ აუდიტორიას.
გაზიარება
როგორია თქვენი რეაქცია?






